نامزد حزب موتلفه براي انتخابات رياست‌جمهوري گفت: مملکت با شعار اداره نمي‌شود و بايد با يک برنامه جامع کشور را اداره کرد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران   "يحيي آل‌اسحاق" نامزد حزب موتلفه اسلامي در يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري که در اجلاس منطقه‌ای  اين حزب در مازندران و با حضور محمدنبی‌ حبیبی دبیر‌کل حزب موتلفه اسلامی و دبیران استان‌های مازندران، گیلان، قزوین و گلستان سخن می‌گفت درباره برنامه‌های فرهنگی‌ خود اظهار داشت: متاسفانه بدترین ضربه‌ها در حوزه فرهنگی در زمان قاجار و حکومت ستم‌شاهی پهلوی در کشور ایجاد شد و یکی از حوزه‌های مدنظر دشمن برای ضربه به اسلام و نظام جمهوری اسلامی است.

نامزد حزب موتلفه براي انتخابات رياست‌جمهوري با تاکید بر اجرایی شدن سبک زندگی اسلامی در کشور بیان داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید برای فرهنگ کشور برنامه‌ریزی کند و مدیری که این وزارت خانه را می‌خواهد اداره کند، باید در تمام برنامه‌هایش فرهنگ اسلامی را رعایت کند. وزیر ارشاد باید دست‌اش در دست مراجع و علما، حوزه‌های علوم اسلامی و هنرمندان به عنوان سه ضلع جهت‌ساز فرهنگی باشد.

وی افزود: مدیریت فرهنگی در کشور بسیار مهم است، باید از فردی در مدیریت فرهنگی استفاده شود که انقلابی، متدین و کارآمد باشد. وزیر فرهنگی را در گذشته دیدیم که به لندن گریخته است. انتخاب مدیران فرهنگی که انقلابی و اسلامی باشد بسیار مهم است.

نامزد حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: حوزه‌های علمیه باید راه‌حل برای هنر به صورت اسلامی- ایرانی ارائه دهند زیرا از ارکان جهت‌ساز نظام هستند و نقشی ویژه دارند.

وی همچنین با اشاره به نامگذاری امسال بیان داشت: حضور حماسی یعنی با حضور با اندیشه و نشاط و امید، باید در این دو حوزه الزامات یک حماسه را رعایت کرد. ضرورت دارد در دهه چهارم انقلاب اسلامی حماسه وارد صحنه شد تا مشکلات کشور را برطرف کرد.

آل‌اسحاق تصریح کرد: دشمنان در طول سی سال گذشته هر نوع دشمنی با ما داشته‌اند انجام داده‌اند و نتوانستند به اهداف خود برسند و امروز ایران تهدیدی جدی برای منافع غربی‌ها و زیاده‌خواهی‌های آنهاست.

وی با تاکید بر در نظر گرفتن یاد خدا در همه امور گفت: در همه مسائل از جمله مسائل حکومتی باید رنگ و بوی تقوا رعایت شود تا مشکلات حل شود. موتلفه اسلامی در میان تمام احزاب و تشکل‌های سیاسی کشور در امور خود تقوا را رعایت می‌کند. همه در تصمیم‌گیری‌ها باید بدانیم چه قدر نیت ما خدایی است.

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان اظهار داشت: مشکلات کشور در طرز تفکر و سپردن کار به غیر از اهل‌اش است. نیروهای توانمند را کنار زده‌ایم و باید از تمام ظرفیت اجتماعی کشور استفاده شود. من در تمام حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی برنامه دارم.

نامزد حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست‌جمهوری یکی از بزرگترین بیماری‌های کشور را فضای افسردگی دانست و افزود: افسردگی تمام انرژی را بر هم می‌زند و این درست نیست که کشور دچار افسردگی شود. باید فضای نشاط و امید در کشور وجود داشته باشد. دولت باید برای ایجاد نشاط در کشور برنامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در فضای عمومی کشور شاهد برخی بداخلاقی‌ها  هستیم که در شأن کشورمان نیست، ادامه داد: برخی رفتارها در مجلس و دولت نمونه این بداخلاقی‌ها است که باید اصلاح شود.

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان با اشاره به اینکه دولت باید در همه حوزه‌ها برنامه داشته باشد یادآور شد: مملکت با شعار اداره نمی‌شود و ریز برنامه می‌خواهد و یکی از الزامات این راه داشتن تیم و گفتمان است.

وی همچنین به مسأله فتنه اشاره کرد و با بیان این که باید بین فتنه‌گران و اصلاح‌طلبان تمایز قائل شد، خاطرنشان کرد: فتنه‌گران کسانی هستند که به نظام آسیب رساندند و حامیان این جریان نمی‌تواند در انتخابات آتی شرکت کنند.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: با توجه به این که امروز شرایط کشور به گونه‌ای است که در حوزه اقتصادی دچار مشکلاتی هستیم و همه مسائل نیز وابسته به موضوع اقتصاد است بايد بگم من هم در حوزه اقتصاد اشرافیت بیشتری دارم و علاوه بر این در حوزه سیاسی نیز صاحب نظر هستم.

وی با بیان این که برنامه‌های رییس‌جمهور آینده باید با ظرفیت‌های جامعه منطبق باشد، خاطرنشان کرد: از جمله این مسائل واقعیت‌ها در حوزه اقتصادی است و رییس‌جمهور آتی باید نسبت به این موضوعات به ویژه تحریم‌ها و فشار‌های بین‌المللی شناخت بیشتری داشته و برای رفع بحران‌ها برنامه‌ریزی کند.

 آل‌اسحاق با بیان این که در حوزه اقتصاد نمی‌توان از الگوی دیگر کشورها استفاده کرد، ادامه داد: الگوی اقتصادی که در کشورهای اروپایی در حال اجرا است به هیچ عنوان با شرایط جمهوری‌اسلامی سازگاری ندارد.

نامزد حزب موتلفه بر ضرورت بهره‌گیری از الگوی بومی اسلامی ایران در حوزه اقتصاد کشور تأکید کرد و افزود: باید از الگویی برای ساماندهی حوزه اقتصاد کشورمان استفاده کنیم که با فضای آرمانی جمهوری اسلامی منطبق و مدل برنامه‌ریزی نیز باید اسلامی  و با آرمان‌های اسلامی و انقلابی سازگار بوده و همراه با دانش اقتصاد ایرانی باشد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: همایش ، مردم ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار