با اعلام آمادگی کشور آلمان برای پذیرش تعدادی از اعضای منافقین، 10درصد اعضای این گروهک مکانی برای زندگی پیدا کردند.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از موسسه راهبردی دیده‌بان، کشور آلمان به نماینده سازمان ملل در عراق اعلام کرد که حاضر به پذیرش 100نفر از اعضای منافقین به عنوان پناهنده در کشور خود است.

بر پایه این خبر با اعلام آمادگی اخیر کشور آلمان و همچنین اعلام پذیرش 210نفر از اعضای منافقین توسط کشور آلبانی، تاکنون 10درصد از اعضای منافقین حاضر در عراق می‌توانند به عنوان پناهنده در کشورهای ثالث پذیرفته شوند.

بر همین اساس «کلر بورجس» نماینده UNHCR(کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان) با تقدیر از این اقدام کشور آلمان این تصمیم را سخاوتمندانه خواند!

وی با آسیب‌پذیر خواندن اعضای سازمان مجاهدین خلق(گروهك تروريستي منافقين)  در عراق، از دیگر کشور‌های عضو UNHCR دعوت کرد همانند آلمان و آلبانی برای حمایت از این افراد اقدام کنند، تا هرچه سریعتر به وضعیت زندگی اسفبار این افراد پایان دهند.

"مارتین کوبلر"، نماینده سازمان ملل در عراق نیز نیز در همین رابطه از اعضای گروهك تروريستي منافقین در عراق خواست که هرچه سریعتر برای استفاده از این فرصت اقدام کنند.

وی از ابتدای آغاز ماموریتش در عراق در طول نزدیک به 2 سال گذشته پیوسته برای اسکان منافقین در یک کشور ثالث تلاش کرده و اعلام آمادگی آلبانی و آلمان را می‌توان حاصل فعالیت‌های کوبلر دانست.

گفتنی است پیش از این نمایندگان پارلمان اروپا از مارتین کوبلر به خاطر تلاش برای حل مشکل اسکان اعضای منافقین تشکر کرده بودند.
انتهاي پيام/

برچسب ها: منافقین ، آلمان ، پناهنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار