استاندار فارس گفت: توسعه کشت زعفران و گیاهان دارویی از اولویت‌های مهم بخش کشاورزی فارس، در سالجاری خواهد بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، حسین صادق‌عابدین گفت: اکنون بیش از 400 هکتار از اراضی استان به کشت زعفران اختصاص دارد که این میزان با توجه به ویژگی های خاص کشت و شرایط مطلوب جغرافیایی فارس، در آینده به بیش از یکهزار هکتار افزایش خواهد یافت.

صادق‌عابدین گفت: بازده اقتصادی بسیار خوبی در کشت زعفران وجود دارد که در همین راستا نیز بیش از 80 میلیارد ریال اعتبار از طریق تسهیلات کم بهره به فعالان این بخش اعطا خواهد شد.

استاندار فارس با اشاره به توسعه صنایع فراوری و بسته بندی در زمینه زعفران گفت: تکمیل چرخه تولید و عرضه زعفران روندی درآمد زا برای فارس خواهد بود.

وی تصریح کرد: با اجرای این اولویت، رتبه استان فارس در کشت زعفران از سوم به دوم در کشور تقلیل خواهد یافت.

صادق‌عابدین توسعه کشت گیاهان دارویی را از دیگر اهداف اصلی کارگروه توسعه دانست و گفت: بیش از 2 هزار هکتار از اراضی فارس به کشت گیاهان دارویی اختصاص خواهد یافت.

استاندار فارس با بیان اینکه توسعه کشت زعفران و گیاهان دارویی، بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومانی را در این استان برای بخش خصوصی فراهم می‌کند، از سرپرستی امور شعب بانک‌های سپه و کشاورزی در این استان قدردانی و اضافه کرد: باید از بانک‌های فعال قدردانی کرد تا شاید دیگر بانک‌ها هم بر تلاش خود بیفزایند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.