رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی در خصوص اعلام برنامه های پیش بینی شده برای سال 92 گفت: در سالی که به سال حماسه سیاسی و اقتصادی مزین شده مقرر است کمک به رفع مشکلات وموانع فعالیت واحدهای تولیدی موجود و نیز حمایت از واحدهای تولیدی ارزآور و صادرات گرا را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، عظمایی ضمن تبیین برنامه های سازمان در سال جدید ، تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، تکمیل طرحهای نیمه تمام صنعتی، رفع موانع پیش روی واردات مواد اولیه و ماشین آلاتواحدهای صنعتی و برنامه ریزی برای تکمیل زنجیره تامین تولید در استان را از اولویتهای کاری سازمان برای سال جاری دانست.

وی همچنین خاطر نشان کرد: جذب سهمیه های استان از اعتبارات و مشوقهای صادراتی پیش بینی شده در بودجه سال 92، ایجاد شرکتهای توانمند تامین کننده مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی، استفاده از توان سرمایه گذاری شرکتهای ایمیدرو و ایدرو در اجرای طرحهای نوین سرمایه گذاری و تامین زیرساختهای مورد نیاز شهرکهای صنعتی با اولویت بخش صنعت از دیگر برنامه های سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی برای سال 92 می باشد.

عظمایی در ادامه مهمترین رویداد سال گذشته در حوزه معدن را بهره برداری از بزرگترین مجتمع تولید آلومین نفلین سیلیت در مجتمع مس سونگون عنوان کرد.

وی همچنین تبدیل استان آذریایجان شرقی به قطب فولاد کشوربا ظرفیت تولید بیش از 6 میلیون تن در سال و نیز معرفی واحدهای تولیدی برای استفاده از تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی با سهم 15 درصدی از کل کشور و کسب رتبه اول کشور در این زمینه را از اتفاقات شاخص حوزه صنعت استان برشمرد.

عظمایی دستیابی به میزان صادرات بیش از 2 میلیارد دلار به مقصد 85 کشور جهان را دستاورد مهم حوزه تجارت استان در سال 91 دانسته و توسعه همکاریهای تجاری با کشورهای CIS ، عراق و ترکیه را از دیگر مهم ترین رویدادهای استانی در سال گذشته دانست و افزود: استان در سال 91 پذیرای 10 هیئت تجاری اقتصادی از کشورهای مختلف بوده است .

عظمایی در پایان در تعریف سالی که گذشت، گفت: سال 91 برای سازمان سال پیاده سازی مبانی اقتصاد مقاومتی در حوزه صنعت و تجارت و تلاش برای تولید صادرات محور و ارزآور بود./س

برچسب ها: تبیین ، معدن ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.