رییس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در کشورهای جهان سوم شاهد افزایش سرطان‌ها به دلیل تغییر رویه زندگی هستیم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران فاطمه همایی، بیان کرد: در صورت بروز خونریزی، سرفه‌های مزمن، اختلالات مبهم گوارشی، تغییر شکل خال در سطح پوست باید به پزشک مراجعه شود.

وی اضافه کرد: تغییر رویه زندگی و رژیم غذایی و استفاده از غذاهای فست‌فودی همچنین عدم تحرک و مصرف سیگار دلایل تشدید سرطان در کشورمان است.

همایی با اشاره به اینکه از دیگر عوامل شیوع سرطان امواج ماورای بنفش می‌تواند باشد خاطرنشان کرد: شایع‌ترین سرطان‌ها در بین آقایان سرطان معده، سرطان ‌دستگاه گوارش، سرطان مری و روده بزرگ و در بین خانم‌ها سرطان پستان، سرطان معده و مری است.

وی با بیان اینکه غربالگری راهی آسان برای پیشگیری از بیماری‌های سرطانی است، افزود: غربالگری نباید مقطعی باشد و این طرح بودجه خاصی را می‌طلبد و نیازمند برنامه‌ریزی مدونی در سطح جامعه‌ است.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اضافه کرد: یک سوم سرطان‌ها قابل تشخیص زودرس است و با این امر می‌توانیم شاهد کاهش مرگ و میر در سطح جامعه باشیم.

رییس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: با فرهنگ‌سازی و اطلاع ‌رسانی در مورد علایم بیماری‌های سرطانی می‌توانیم گام‌هایی را در جهت کاهش این بیماری برداریم.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: سرطان ، خونریزی ، خراسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.