رسانه ها از درخواست اردن از آمريکا براي استقرار سامانه هاي موشکي پاتريوت در مرزهاي اردن با سوريه و موافقت آمريکا با اين درخواست خبر مي دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني روسيا اليوم ،‌ خبرهاي مربوط به درخواست اين کشور از آمريکا براي استقرار سامانه هاي موشکي پاتريوت در مرزهاي اين کشور با سوريه صرفا خبرهاي رسانه اي است. منابع رسانه اي اعلام کردند دولت آمريکا با استقرار دو آتشبار موشکي پاتريوت در مرزهاي سوريه و اردن موافقت کرده است. 
امين درغامي خبرنگار اين شبکه در گزارشي در اين باره گفت: در حالي که بشار اسد رئيس جمهور سوريه پس از دريافت اطلاعاتي درباره ورود افراد مسلح  از اردن به سوريه، درباره پيامدهاي بحران سوريه براي اردن به اين کشور هشدار داد، منابع مطبوعاتي به نقل از مسئولان اردني از وجود نيروهاي آمريکايي خبر دادند که ماموريت آنها صرفا بررسي مختصات جغرافيايي منطقه براي کنترل امنيت در مرزهاي سوريه و اردن و آمادگي براي نصب موشک هاي پاتريوت است. 
در ادامه آمده است: همين منابع مي گويند امان در سفر اخير باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا به اردن از واشنگتن خواسته است موشک هاي پاتريوت را در خاک اين کشور مستقر کند. به گفته اين منابع آمريکا به اردن قول داده است دو آتشبار از اين نوع موشک ها را از قطر و کويت براي اين کشور تامين کند. 
خبرنگار افزود: منابع افزودند شمار نيروهاي آمريکايي در اردن به پانصد نفر افزايش خواهد يافت که يکي از اهداف آنها زير نظر گرفتن تحرکات نيروهاي نظام سوريه و نيز عناصر مخالف بخصوص جبهه النصره است که به گفته ناظران پيشروي هاي زيادي در روستاهاي تابعه درعا در نزديک مرزهاي اردن به دست آورده اند. اين منابع همچنين اعلام کردند واحدهاي نظامي اردن نيز آموزش هايي براي تعامل با حملات شيميايي فراگرفته اند. 






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار