سخنگوي كميسيون تلفيق بودجه 92 از مصوبه اين كميسيون براي كاهش 5 درصدي حق بيمه شخص ثالث و همچنين افزايش تعرفه صدور گذرنامه، تعویض پلاک خودرو و کارت پایان خدمت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران جعفر قادری سخنگوي كميسيون تلفيق بودجه 92 در نشست خبری امروز (شنبه‌) با بیان اینکه از سه شنبه هفته گذشته وارد بررسی مباحث درآمدی شدیم، گفت: در این بحث مالیات بر فروش سیگار را بررسی کردیم و طبق مصوبه این کمیسیون مقرر شد تا مالیات بر فروش سیگار 10 درصد اعمال شود.

وي در ادامه افزود: در بخش مالیات‌ها با توجه به اینکه دولت مالیات بر فروش سیگار را پنج درصد اعمال کرده بود اما در قانون میزان این مالیات 10 درصد پیش‌بینی شده بود، بنابراین در کمیسیون تلفیق اصرار شد که دقیقا مطابق بر قانون عمل شود بنابراین پنج درصد به رقم مالیات بر فروش سیگار اضافه می‌شود و میزان این مالیات 10 درصد پیش‌بینی خواهد شد.

قادري ادامه داد: همچنین در مورد مالیات بر ارزش افزوده هم بررسی‌هایی انجام و مقرر شد که این مالیات از 5 به 6 درصد افزایش یابد و در نهایت کل درآمدهای مالیاتی از 53 هزار میلیارد تومان به 55 هزار و 557 میلیارد تومان افزایش یافت؛ یعنی عملکرد دولت 40 هزار میلیارد تومان و لایحه دولت 53 هزار میلیارد تومان و نظر کمیسیون تلفیق هم در این رابطه 55 هزار میلیارد تومان بود.

وی گفت: همچنین در کمیسیون تلفیق 600 میلیارد تومان به عنوان حق انتفاع بهره‌برداری از معادن مصوب شد که البته این موضوع در بودجه های گذشته نبوده و امسال مصوب شده است.

نماينده مردم شيراز در مجلس با اشاره به اعمال تغییراتی در بخش درآمدی لایحه بودجه گفت: کمیسیون تلفیق تغییراتی را در خدمات قضایی و ثبتی مصوب کرد که بر اساس آن تعرفه تعویض سندهای مالکیت از جلدی 20 هزار تومان به 30 هزار تومان افزایش یافت.

قادری همچنین از افزایش تعرفه صدور و تمدید هر جلد گذرنامه خبر داد و اظهار داشت: این تعرفه از 60 هزار تومان به 75 هزار تومان افزایش پیدا کرد و تعرفه تعویض و تبدیل کارت پایان خدمت معمولی به هوشمند نیز از 10 به 12 هزار تومان افزایش می‌یابد.

وی همچنین از افزایش تعرفه تعویض پلاک خودرو در کمیسیون تلفیق خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، تعرفه تعویض پلاک خودرو از 35 هزار تومان به 45 هزار تومان افزایش می‌یابد.

قادری گفت: همچنین اعضای کمیسیون تلفیق مصوب کردند که حق بیمه شخص ثالث 5 درصد علاوه بر تخفیف‌های قبلی کاهش یابد.
انتهاي پيام/


برچسب ها: تعرفه ، بودجه ، تلفیق ، شخص ثالث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار