با توجه به پیشرفت کشورهایی همچون آمریکا و ژاپن همچنان شاهد هستیم که بسیاری از دانشجویان این کشورها برای ادامه تحصیل به کشورهای دیگر بورس می شوند.

حسن مسلمی نائینی، مدیر کل امور بورس وازرت علم و تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت:  در خصوص ضرورت های اعزام دانشجو باید بگویم که حتی کشورهایی همچون آمریکا علی رغم پیشرفتی که در علم و تکنولوژی دارند سالانه هزاران نفر از دانشجویان خوشان را در انواع رشته ها به عنوان دانشجوی بورس به سایر کشورهای  گسیل می دادند.

وی افزود: آمارها حاکی از آن است که سالانه تعداد زیادی از دانشجویان  ژاپنی شاغل در ژاپن را جهت ادامه تحصیل کوتاه مدت و یا حتی دوره کامل به سایر کشورهای آسیایی  یا اروپایی که  حتی از لحاظ تکنولوژی  پایین تر از ژاپن هستند می فرستند که برای این امر دلایل فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی میان مدت و بلند مدت دارند.

 مسلمی نائینی تصریح کرد: امروزه با پیشرفت علم و گسترش شاخه های فراوان آن نمی توان یک علم را منحصرا به یک کشور یا ملت خاص منتسب كرد بلكه دنيا چون دهكده اي كوچكي است که همه  انسانها باید با هم تبادلات علمی و فرهنگی داشته باشند.

 وی خاطر نشان کرد: این نکته را بايد  بیان کنم که با توجه  به همت و کوشش دانشمندان خودمان  ما توانسته ایم به پیشرفت های غیر قابل انکاری دست یابیم ولی این نکته قابل انکار نیست که این همه رشد نمی تواند باشد و ما هنوز نیازمند پیشرفت هستیم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار