رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: بیش از 200 هزار نفر در استان اردبیل دچار بیماری فشار خون هستند که بیش از نیمی از آن‌ها از بیماری خود اطلاع ندارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / فرهاد پورفرضی افزود: ‌به طور متوسط 20 درصد جمعیت دنیا دچار بیماری پنهانی فشار خون هستند که در اغلب موارد علل آن نیز ناشناخته است.

وی به عوارض بیماری فشار خون و ازدیاد سکته‌های قلبی و مغزی اشاره کرد و افزود: تنها راه مقابله با این بیماری خطرناک که سومین عامل مرگ و میر است تغییر شیوه زندگی آن هم انتخاب زندگی سالم، پر نشاط و همراه با شور و نشاط روحی وروانی است که می‌تواند آسیب‌ها و خطرات را به حداقل برساند.

پورفرضی با یادآوری اینکه افراد دچار بیماری فشار خون از برخی تهدیدات دیگر نیز در امان نمی‌باشند، تصریح کرد: ما موضوع آموزش همگانی را در این زمینه در دستور کار قرار دادیم به طوریکه هفت هزار رابط سلامت استان با مراجعه به هفت هزار خانوار آن‌ها را با علائم بیماری‌ها و تناسب قد، وزن و فشار خون آشنا کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه در همین راستا طرح ملی پایش سلامت افراد بالای 30 سال اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: در همین زمینه 600 هزار نفر در اولویت قرار دارند تا مورد سنجش، مراقبت و دقت نظر قرار گیرند.

وی به برخی اقدامات انجام شده دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و ادامه داد: در همین زمینه توسعه مراکز علمی و دانشگاهی در دستور کار قرار گرفته است به طوریکه ما در تلاش هستیم رشته‌های تخصصی را در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل دایر کنیم/س 

برچسب ها: اردبیل ، مبتلایان ، فشار ، خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.