رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: تابلو تعرفه خدمات درمانی با هدف کنترل تخلفات پزشکان در مطبهای پزشکی و مراکز درمانی نصب خواهد شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،فرهاد پورفرضی  تصریح کرد: صحبتهای اولیه با نظام پزشکی استان در خصوص اجرای این طرح انجام شده و در سال جاری تعرفه خدمات پزشکی برای آگاهی عموم شهروندان اطلاع رسانی می شود.

وی با بیان اینکه این مهم می تواند تا حد قابل توجهی تخلفات پزشکی بویژه دریافت هزینه های درمانی چند برابری را کنترل کند، ادامه داد: علاوه بر این، نصب تعرفه می تواند تخلفات ویزیت گران اتباع خارجی را نیز مهار کرده و موجب شود با بیماران برخورد برابری صورت گیرد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در کنار این اقدامات، اجرای طرح پزشک خانواده نیز می تواند هزینه های درمانی را مشخص کند.

صدور کارت درمان به مبلغ سه میلیارد ریال

همچنین وی از ادامه طرح صدور کارت درمان برای بیماران بی بضاعت در سال جاری خبر داد و افزود: در سال گذشته از 10 تا 50 میلیون ریال کارت درمان برای بیماران صادر شده است.

پورفرضی با بیان اینکه در مجموع بالغ بر سه میلیارد ریال کارت درمان صادر شده است، عنوان کرد: نزدیک به پنج میلیارد و 800 میلیون ریال نیز در سال جاری در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این به منظور رفاه حال بیماران خاص کارت هوشمند درمان برای این بیماران صادر شده تا به صورت ویژه و خارج از نوبت اقدام به تهیه دارو یا طی روال درمانی خود کنند./ک

برچسب ها: مطب ، صدور ، کارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.