رئیس مرکز کشاورزی شهرستان قصرقند گفت: برای نخستین بار، کار برداشت و صادرات بیش از 300 تن هندوانه از اراضی کشاورزی شهرستان قصرقند آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، عبدالناصر رئیسی در مراسم جشن برداشت هندوانه این شهرستان اظهار داشت: کار برداشت و صادرات بیش از 300 تن هندوانه در شهرستان قصرقند آغاز شده که پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال آینده به 500 تن برسد.

وی افزود: امسال برای نخستین بار 15 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به صورت انبوه زیر کشت این محصول رفته که انتظار می‌رود از هر هکتار 20 تن برداشت محصول هندوانه داشته باشیم.

رئیس مرکز کشاورزی شهرستان قصرقند بیان کرد: اشتغالزایی این طرح بسیار خوب بوده و تاکنون برای بیش از 20 نفر به طور مستقیم و حدود 30 نفر هم به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

رئیسی به زحمات کشاورزان اشاره کرد و گفت: شرایط آب و هوایی منطقه و خاک بسیار مستعد و حاصلخیز و استفاده آنان از نیروهای کارشناس جهادکشاورزی سبب تولید با کیفیت این محصول استراتژیک در شهرستان شده است.

این مسئول اذعان داشت: کیفیت عالی هندوانه این شهرستان، بازرگانان و تجار داخلی را به این نقطه از ایران کشانده و با صادرات این محصول بازار مناسب فروش در شهرهای مختلف کشورمان از جمله اصفهان، یزد، تهران، شیراز و همدان پیدا شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.