نمایشگاه توانمندیهای مناطق آزاد کشور از 28 فروردین ماه امسال در کاخ ورزش شهر تفلیس افتتاح شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ،این نمایشگاه با هدف جذب سرمایه گذار، توسعه و ارتقاء روابط تجاری بین دو کشور ایران و گرجستان در قالب حدود 30 غرفه توسط مشاور رییس جمهور گرجستان، مسئولین سفارت جمهوری اسلامی ایران در گرجستان، برخی از مدیران عامل مناطق آزاد و جمعی از مسئولین کشور ایران و گرجستان آغاز به کار نمود.

 غرفه منطقه آزاد چابهار با ارائه پکیج فرصت های سرمایه گذاری، جاذبه های گردشگری و صنایع دستی مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفت.

بر پایه این گزارش : برنامه های شب ایرانی با هنر نمایی هنرمندان ایرانی از دیگر برنامه های حاشیه این نمایشگاه است که باتوجه به نزدیکی فرهنگی دو کشور با استقبال مردم گرجستان روبرو شد.

در این نمایشگاه ضمن معرفی توانمندیهای منطقه آزاد چابهار به عموم بازدید کنندگان ، بیش از 100 طرح سرمایه گذاری در زمینه های حمل و نقل و ترانزیت، صنعت ، تجارت و گردشگری بصورت تخصصی به سرمایه گذاران علاقمند خارجی و ایرانیان فعال مقیم در گرجستان عرضه می شود.

گفتنی است: منطقه آزاد چابهار باتوجه به موقعیت ممتاز جغرافیایی خود بدليل استقرار درحاشیه سواحل مکران و اقیانوس هند و بعنوان تنها بندر اقیانوسی ایران ، اقتصادی ترین پل ارتباطی بین کشورهای واقع در حاشیه اقيانوس هند و آسیای مرکزی و قفقاز می باشد.

 تاریخ و فرهنگ گرجستان با ایران مشترکات بسیاری دارد و گرجستان کشوری است که در منطقه اوراسیا قرار دارد که مرز میان اروپا و آسیا است. گرجستان در میانه و غرب قفقاز جنوبی (ماورای قفقاز) واقع شده است و از شمال با فدراسیون روسیه، از شرق با جمهوری آذربایجان، از جنوب با ارمنستان، و از جنوب غربی با ترکیه هم مرز است و در غرب هم با دریای سیاه همسایه است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.