در حالی اولین ماه سال جدید به پایان می رسد که در حال حاضر هنوز بازار بسیاری از محصولات مصرفی نظیر لوازم خانگی ،رایانه و تلفن همراه در مشهدشکل نگرفته است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد مسئله ای که باعث شده تا برخلاف ماه های آخر سال91 بازار نه تنها شاهد افزایش قیمت نباشد بلکه در برخی موارد قیمت ها کاهش نیز داشته باشد. البته در این بین بازاریان معتقد هستند علت این کاهش قیمت به دلیل رکود فصلی و تلاش آن ها برای پاس کردن چک هایشان می باشد،مسئله ای که باعث شده تااقلامی مانند تلفن همراه این روزها بعد از چندماه کاهش قیمت را تجربه کند.

در همین رابطه رئيس اتحاديه موبايل‌فروشان مشهد از کاهش 20درصدي قيمت موبايل خبر داد.

افشين اکبري گفت: پس از تعطيلات 15روز‌ه‌ عيد نوروز، بازار موبايل دچار ركود شده و همین امر كاهش 20 درصدي قيمت اين كالا را به دنبال داشته است.

وي ادامه داد: بازار موبايل در روزهاي قبل از عيد به دليل كاهش قيمت دلار رونق بهتري داشت؛ اما متاسفانه پس از تعطيلات عيد و با افزايش قيمت دلار از 3 هزار و 150 به 3 هزار و 650 تومان دچار رکود شد.

اکبري افزود: نوسانات اخير قيمت دلار نيز بازار موبايل را تحت‌تاثير قرار داده و فروش را کم کرده است.

رئيس اتحاديه موبايل‌فروشان مشهد با اشاره به واردات تلفن همراه با ارز آزاد به کشور تصريح کرد: با وجود اينكه تلفن‌همراه در دسته كالاهاي لوكس قرار ندارد، ارز مبادله‌اي شامل آن نمي‌شود و همچنان با ارز آزاد وارد كشور مي‌شود.وی با اشاره به افزایش نظارت برواحدهای صنفی در مشهد گفت:شهروندان می توانند هرگونه تخلف د ر خصوص فروش تلفن همراه را به شماره 124اطلاع دهند تا پیگیری شود.

اکنون بهترین زمان برای خرید تلفن همراه است

همچنين ناصر محمدي، يكي از فعالان بازار تلفن‌همراه در مشهد در خصوص وضعيت بازار اظهار داشت: طبق روال هر ساله بازار گوشی تلفن همراه اوایل اردیبهشت به خواب می‌رود و بازار راكد مي شود؛ بنابراین از حدود هفته‌جاري تا اوایل خردادماه بازار راكد است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بازار، روزهای با ثباتی را تجربه می کند،بیان داشت:ازاین رو به افرادی که قصد خرید تلفن همراه را دارند توصیه می کنم هم اکنون بهترین زمان برای خرید این کالاست.

وي ادامه داد: از اوایل خرداد به مدت 10 تا 15 روز بازار رونق مي‌يابد. از اواسط خرداد بار دیگر به دلیل امتحانات و کنکور، حرکت بازار کند می‌شود و این کندی تا اواسط تیرماه ادامه دارد. وی گفت: از اواسط تیرماه بازار حالت نرمال پیدا می‌کند و تا اوایل شهریور بازار خوب می‌شود. این فعال بازار گوشی تلفن همراه گفت: از اواسط شهریور بار دیگر بازار راكد می‌شود و این اوضاع تا نیمه مهرماه ادامه دارد. وی ادامه داد: هر ساله در بازار گوشی تلفن‌همراه نیمه دوم سال شرایط از نیمه اول بهتر می‌شود.

با این حال محمد حسینی یکی از فعالان بازار تلفن همراه در خیابان احمد آباد مشهد با اشاره به ثبات قیمت ها در بازار بیان داشت: قیمت ها در بازار تابع قیمت ارز است ازاین رو اگر در ماه های آینده قیمت ارز افزایش یابد به طور حتم قیمت تلفن همراه نیز افزایش می یابد.

وی تاکید کرد:در حال حاضر تقاضا برای گوشی لمسی در مشهد افزایش یافته است به طوری که بسیاری از مشتریان به دنبال گوشی لمسی هستند.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت تلفن همراه در سال 91 تصریح کرد:این مسئله باعث شده تا تمایل برخی افراد برای خرید تلفن های همراه دست دوم افزایش یابد برای همین این روزها در کنار فروش تلفن همراه نو،بازار تلفن همراه دست دوم نیز رونق دارد.


برچسب ها: موبایل ، همراه ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.