معاون مقطع متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: رویكرد آموزش و پرورش تقویت رشته های فنی و حرفه ای و كار و دانش است.

 

ابراهیم سحرخیز امروز در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود: هم اكنون گرایش دانش آموزان به سمت ادامه تحصیل در رشته های فنی و حرفه ای و كار و دانش بیشتر شده است.

وی با بیان اینكه به طور میانگین 45 درصد از دانش آموزان كشور در رشته های فنی و حرفه ای و كار و دانش تحصیل می كنند گفت : تلاش می كنیم با برنامه ریزی هایی كه انجام می دهیم این میزان را به 50 درصد در مقطع دوم متوسطه برسانیم.

سحرخیز تحصیل در رشته های فنی و حرفه ای و كار و دانش را در اشتغالزایی موثر دانست و افزود: بسترهای لازم برای ادامه تحصیل در این رشته ها در مقاطع مختلف دانشگاهی تا مقطع دكتری در كشور مهیا می باشد.

معاون مقطع متوسطه وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: ادامه تحصیل در مقاطع كارشناسی ، كارشناسی ارشد و دكتری در این رشته ها به تخصص بالاتر منجر شده و راهكار خروج از بن بست بیكاری تقویت این رشته ها و تخصص ها می باشد.

سحرخیز با اشاره به تلاش آموزش و پرورش برای ایجاد توازن در رشته ها مورد تقاضای جامعه افزود: باید بر اساس تدوین سیاست ها امایشی از اشباع شدن برخی رشته ها فنی و حرفه ای و كار و دانش از جمله حسابداری و نرم افزار كامپیوتر نیز جلوگیری نماییم.

وی در ادامه با بیان اینكه تربیت نیروی كاردان باید به میزان 80 درصد در جامعه اتفاق بیفتد گفت: هم اكنون 20 درصد از تحصیل كرده ها در جامعه كاردان و مابقی كارشناس را تشكیل مید هند كه باعث عدم توازن در نیاز جامعه شده است/س 

برچسب ها: اردبیل ، رویکرد ، آموزش ، و ، پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.