بمب گذاری های شهر بوستون و نسبت دادن جامعه مسلمانان به این انفجارها، سبب شده است تا بار دیگر همانند واقعه یازده سپتامبر، مسلمانان آمریکایی مورد آزار و اذیت قرار بگیرند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبه نقل از واحد ترجمه شبکه قرآن و معارف سیما، در پی بمب گذاری های روز 15 آوریل در مسابقه دو ماراتن بوستون، 3 تن کشته و عده ای مجروح شدند. اگرچه تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است و هیج اطلاعاتی از عاملان آن در دسترس نیست، اما بار دیگر همانند واقعه یازده سپتامبر، انگشت اتهام به سمت مسلمانان نشانه رفته است و این اتهامات منجر به افزایش نفرت نسبت به مسلمانان و آزار و اذیت آنان در این کشور گشته است. 
صبح روز چهارشنبه 17 آوریل، در شهر ماساچوست یک مرد سفید پوست آمریکایی در حال دادن شعارهای ضد اسلامی، به سمت زن مسلمان محجبه ای حمله ور شد. این زن که نامش «هیبا ابولابن» است در مصاحبه ای با روزنامه بوستون گفت: به همراه فرزندم در خیابان ماساچوست در حال قدم زدن بودم که مردی حدودا سی ساله در حالی که می گفت «لعنت به شما مسلمانان، انفجارهای بوستون کار شما مسلمانان است، شما تروریست هستید، از شما مسلمانان متنفرم» مرا مورد ضرب و شتم قرار داد و گریخت. پس از آن با پلیس تماس گرفتم و مشخصات ظاهری او را در اختیار آنان قرار دادم. 
همچنین جمعه شب، هنگامی که یکی از مسلمانان در حال خارج شدن از مسجدی واقع در گاردن هیلز بود، توسط مردی که در حال دادن شعارهای ضد اسلامی بود، با اسلحه تهدید به مرگ شد. 
«ابراهیم هوپر» مدیر شورای روابط اسلامی- آمریکایی اظهار داشت: مسلمانان آمریکا همانند دیگر آمریکایی ها خود را در غم این حادثه شریک می دانند. 
«صهیب ووب» مدیر انجمن اسلامیِ مرکز فرهنگی بوستون، این انفجارها را محکوم کرد و افزود: ما مسلمانان نیز اهل بوستون هستیم و در غم از دست دادن شهروندان مان سوگواریم و با خانواده های جان باختگان ابراز همدردی می کنیم. 
گفتنی ست در پی افزایش حملات ضد اسلامی، پلیس «وایلند» برای محافظت از مسلمانان، در اطراف مرکز اسلامی بوستون به صورت شبانه روزی، به گشت زنی مشغول است. رییس پلیس شهر وایلند «رابرت ایروینگ» گفت: ما برای حفاظت از مسلمانانی که در این مرکز اسلامی در رفت و آمد هستند تمام تلاش خود را می کنیم. 
ایرونگ در ادامه افزود: این حوادث مرا به یاد واقعه یازدهم سپتامبر می اندازد. ما چنین شرایطی را در آن زمان نیز تجربه کرده ایم. 
این اقدامات پلیس از سوی فعالان مسلمان مورد تقدیر قرار گرفت. در این ارتباط ابراهیم هوپر در بیانیه ای گفت: ما از پلیس «مالدن» بسیار سپاسگذاریم که در چنین شرایط حاکم بر جامعه، از مسلمانان حمایت می کنند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار