برای ثبت نام کاندیدا توری شورای اسلامی دومین کلان شهر ایران – مشهد مقدس – به فرما نداری مراجعه کردم .با ورود به سالن ثبت نام وضعیتی منظم و قابل ستایش ملموس بود؛ همه چیز سر جای خود، کاربران مشغول فعالیت و برخورد مسئولان و کارمندان بسیار خوب ، محترمانه و صمیمی .



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با تحویل مدارک و دریافت فرم، کار تکمیل آن در کمتر از یک ربع انجام شد و پس از کنترل مسئول مربوطه، به یکی از کاربران برای ثبت رایا نه ای اطلاعات معرفی شدم .با خود اندیشیدم که   این کار هم در چند دقیقه انجام می شود و کار تمام است !

اما ظاهرا مشکلات تازه آغاز شده بود .سرعت اندک سیستم و قطع مداوم شبکه، همه کاربران و داوطلبان را کلافه کرده بود. کاربران مدام از قطعی شبکه گلایه مند بودند و باید تا اتصال مجدد منتظر می ماندند. سرانجام پس از دو ساعت و نیم! کار ثبت رایانه ای مشخصات پایان یافت .البته من شانس آورده بودم !چون افرادی که پیش از من آمده بودند هنوز معطل بودند .جالب اینکه چاپ اولیه فرم برای کنترل داوطلب، حاوی اشکالاتی بود که با مراجعه به رایانه مشخص می شد اشکالی نیست ؛ یعنی دقت سیستم هم چندان مورد اعتماد نبود .

یکی از مسئولان مربوطه معتقد بود که من خوش شانس بودم که روز جمعه برای ثبت نام مراجعه کرده ام ، چرا که در این روز پهنای باند بانک ها و ادارات هم در اختیار فرمانداری است و گرنه در روزهای قبل برخی داوطلبان پس از چهار ساعت معطلی باز هم با ثبت نام ناتمام فرمانداری را ترک کرده اند .

رایانه در خدمات اداری عمدتا برای سرعت و دقت بیشتر در انجام امور به کار گرفته می شود .حال که هنوز سرعت

شبکه های ما به حد قابل قبولی نرسیده و دقت سیستم های ما هم در حد مطلوب نیست، چرا بر رایانه ای شدن فعالیت ها از جمله انتخابات اصرار داریم؟ وقتی ثبت نام سنتی داوطلبان در کمتر از یک ربع میسر است اما با یارانه گاه چهار ساعت هم طول می کشد، خوب!تا تامین زیر ساخت مناسب بر شیوه سنتی بمانیم .دوستی می گفت : از طلا بودن پشیمان گشته ایم – مرحمت فرموده ما را مس کنید !

یکی از نامزدهای شورای چهارم شهر مشهد/س

برچسب ها: شورای ، اسلامی ، دومین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.