يک تروريست سلفي در سوريه کشته شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: ارتش سوریه فردی موسوم به قیاس الحلومی از اعضای ارشد جریان سلفی این کشور را به هلاکت رساند.

در عین حال ارتش سوریه در حومه شهر حمص پیشرویهای قابل ملاحظه ای داشته است.  ارتش سوریه پس از کنترل کامل بر روستای آبل در حومه شهر القصیر، آماده عملیات بیشتر به ویژه در جنوب این شهر می شود. روستای البویضا بزرگ ترین اتاق عملیات ارتش آزاد در این منطقه است. منابعی در ارتش سوریه اعلام کردند ارتش در پی اجرای عملیات گسترده ای در حومه شهر القصیر است.

ارتش سوریه پس از عملیات خود در مناطق باب عمرو و تل مندو در حومه شهر حمص به عملیات نظامی خود در بخش غربی این شهر شدت بخشیده است.

ارتش سوریه برای حمله زمینی به روستای آبل بیست روز برنامه ریزی و سپس با تجهیزات توپخانه ای و زره پوش به این روستا حمله کرد.
عناصر مسلح در این روستا استحکامات قوی و خاکریز ایجاد و بیمارستان صحرایی دایر کرده بودند. منطقه البویضا در جنوب شهر حمص قرار دارد که بزرگ ترین اتاق عملیات ارتش آزاد در حومه شهر حمص شمرده می شود. حمله ارتش سوریه به این منطقه با دشواری هایی روبروست و باید ارتش بر اساس طرح هایی از قبل بررسی شده و با استفاده از نیروی هوایی به این منطقه حمله کند.

یکی از نیروهای ارتش سوریه گفت: گروه های مسلح تروریست از بخش های مختلف وارد روستای آبل شده بودند و به مردم این روستا حمله و همه را آواره کردند. تروریست ها بر این روستا سیطره یافتند اما ارتش سوریه وارد این روستا شد تا این روستا را از حضور گروه های مسلح تروریست پاکسازی کند. درگیری های خونینی میان ارتش سوریه و تروریست ها در این روستا رخ داد.

نظامی ارتش سوریه گفت: پس از این که ارتش سوریه این روستا را از حضور عناصر مسلح پاکسازی کرد، بیمارستان صحرایی تروریست ها در این روستا کشف شد. افراد زخمی تروریست در این بیمارستان درمان می شدند.

نظامی ارتش سوریه گفت: آزادی روستای آبل از دشوارترین ماموریت های ارتش سوریه بوده است. عناصر تروریست در این روستا به شدت مقاومت می کردند. تروریست ها از اتباع کشورهای مختلف بودند. این روستا حلقه ارتباطی حمص و حومه شهر القصیر است. ما در روزهای آینده تلاش می کنیم به مقر تروریست ها در منطقه البویضا حمله کنیم.

ارتش سوریه اعلام کرد سرعت پیشروی ارتش در مقایسه با آزاد سازی مناطق راهبردی از اهمیت چندانی برخوردار نیست. ارتش سوریه بر روستای آبل در حومه شهر حمص سیطره یافته است و به عملیات خود در اطراف شهر القصیر نیز ادامه خواهد داد.

برچسب ها: تروریست ، سلفی ، فوری ، کشته ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار