دبير تشخيص مصلحت نظام گفت: جامعه پيشرفته توحيدي به جامعه‌ای گفته می‌شود که توسعه اقتصادی و معنوی آن در تراز با یکدیگر باشد و اگر این توازن نباشد، جامعه دچار بی‌قراری و تزلزل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، محسن رضايي دبير تشخيص مصلحت نظام در همايش "هفتمين رئيس جمهور در مسير پيشرفت، مقاومت و عدالت" که به همت اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌هاي سراسر کشور برگزار شد، گفت: ما باید ببینیم کجاي انقلاب قرار گرفته‌‍ايم و بايستي چه اقداماتي در خصوص پيشرفت و اعتلای آن انجام دهیم.
وي ادامه داد: ما از انقلاب در حوزه سياست تحوالات عظيمي انجام داده‌ايم اما از آنجا که نتوانستيم در بخش‌هاي ديگر تحولي بنیادینی انجام دهيم، دچار مشکلات بزرگي هستيم.

دبير تشخيص مصلحت نظام گفت: مشکلات بزرگ ما در داخل کشور به خصوص در حوزه اقتصاد و فرهنگ است ما در حوزه اقتصاد و فرهنگ هر چند اصلاحاتي داشتيم، اما نتوانسته‌ایم انقلابي را در این حوزه‌ها ايجاد کنيم.

رضايي با  توجه به اينکه جامعه کنوني دچار تحريم اقتصادي و تهاجم فرهنگي است تصريح کرد: دليل اصلي اين امر  آن است که اصلاحات خيلي بزرگ و انقلابي در اين عرصه‌ها نداشتيم و نتوانستيم الگومند باشيم و فقر و بيکاري را در عرصه اقتصاد و فرهنگ برطرف کنيم.

 رضايي در خصوص ايجاد جامعه پيشرفته توحيدی گفت: جامعه پيشرفته توحيدي به جامعه‌ای گفته می‌شود که توسعه اقتصادی و معنوی آن در تراز با یکدیگر باشد و اگر این توازن نباشد، جامعه دچار بی‌قراری و تزلزل خواهد شد.

دبير تشخيص مصلحت نظام توسعه معنوي را شامل توجه به جان، ‌مال و آبروي مردم دانسته و تاکيد کرد: تاکنون متاسفانه به این مسئله توجه ظاهري شده است و باعث عدم توسعه و انقلاب معنوي شده است؛ فرهنگ انقلابي مهم‌ترين اصل فراموش شده تا به امروز است فرهنگ در قالب دين بايد جايگزين فرهنگ سياست شود.

رضايي  با توجه به اين امر که انقلاب اسلامي نيمي از راه را به خوبي طي کرده است خاطر نشان کرد: با توجه به اينکه در نيمه  دوم ما دچار انحراف شديم نظام بايد توسعه معنوي به خصوص در حوزه فرهنگ را از الويت‌های اصلي خود قرار دهد و با تمرکز بر روی توسعه اقتصادي، فقر و بيکاري و گراني که در نيمه دوم انقلاب شدت يافته را رفع کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: جامعه ی ، پیشرفته ، توحیدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار