شهردار تهران در جریان سفر به شهر قم با مراجع عظام تقلید، دیدار و گفت و گو کرد و گزارشی از عملکرد سال ۱۳۹۱ شهرداری تهران ارایه داد.

 به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمد باقر قاليباف" شهردار تهران و يكي از اعضاي ائتلاف پيشرفت، چهارشنبه هفته جاري با مراجع تقلید و آیات عظام مکارم شیرازی، جوادی آملی، نوری همدانی، حسینی بوشهری، سعیدی، علوی گرگانی، سبحانی، موسوی اردبیلی، امینی، علوی بروجردی و شهرستانی دیدار و گزارشی از عملکرد سال ۱۳۹۱ شهرداری تهران ارایه داد.


 *دیدار قالیباف با حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی  
 
 
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی:

اطلاع رسانی اقدامات شهرداری تبلیغ غیر مستقیم کارآمدی اسلام است/شما را مدیری موفق می‌دانم
 
آيت‌الله مكارم شيرازي گفت: شهرداری تهران در حوزه اطلاع رسانی و پیام رسانی فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده، اما به نظر می‌رسد در این حوزه باید اقدامات بیشتری را انجام دهید؛ امروز در دنیا حرف اول را اطلاع رسانی می‌زند، هرچه در این حوزه سرمایه‌گذاری کنید بجا و سزاوار است زیرا اطلاع‌رسانی این اقدامات، تبلیغ غیر مستقیم کارآمدی اسلام است.


 
 
 
 *دیدار با حضرت آیت‌الله العظمی علوی گرگانی
 
آیت‌الله العظمی علوی گرگانی:

خدمات شهرداری در تهران بسیار خوب و مطلوب بوده است

آيت الله علوي گرگاني گفت: این توجه و لطفی که شما نسبت به مراجع و روحانیون دین دارید و خود را مقید می‌دانید که همه ساله با حضور در بیوت مراجع به ارایه گزارش بپردازید، نشان از حسن عقیده جنابعالی دارد.

 ايشان همچنين با بیان اینکه «خدمات شما در تهران بسیار خوب و مطلوب بوده است»، خطاب به شهردار تهران، تصریح کردند: انتظار ما هم از شما این است که در انجام خدماتتان، خدا و خلق خدا از شما راضی باشند زیرا خداوند فرموده است رضایت  خلق خدا  رضایت من است.

این مرجع تقلید جهان تشیع تاکید کردند: من معتقدم که اگر برنامه های شما نه تنها در تهران بلکه در تمام ایران اجرا شود، راحتی مردم فراهم خواهد شد.

 ایشان همچنین با اشاره به موضوع عفاف و حجاب در پایتخت، اظهار داشت: در رابطه با تهران، آنچه باعث نگرانی من می‌شود موضوع فرهنگ عفاف و حجاب آن است. اگر نیت پاک شما در این بخش هم نه به صورت اجبار، بلکه با فرهنگ‌سازی انجام شود، انشالله باعث خواهد شد تا مردم عفاف و حجاب را رعایت کنند. اگرچه این موضوع نیازم به همکاری همه بخش‌ها و دستگاه‌ها دارد.






 *دیدار محمد باقر قالیباف با حضرت آیت‌الله جوادی آملی

   آیت‌الله جوادی آملی در دیدار با شهردار تهران:

فردی که با نگاه کشوری شهر را اداره می کند می تواند کشور را هم اداره کند / نباید مردم را باصدقه دادن و کمیته امدادی اداره کرد/کار آمدی دین را قرآن به ما آموخته است 

ايشان با اشاره به تحریم‌ها و مشکلات ایجاد شده برای کشور، گفتند: تحریم‌ها هیچ اثری ندارد زیرا خداوند در قرآن فرموده است همه مار و عقرب عالم عائله خداوند هستند و خداوند رزق و روزی همه را می‌دهد. مهاجرینی که می‌خواستند مکه را ترک کنند، اجازه فروش و انتقال اموالشان را نداشتند اما خداوند به وعده خود عمل کرد و آن ها نیز موفق شدند. 
 
 ایشان با اشاره به ظرفیت های موجود در کشور، عنوان کردند: در کشوری زندگی می کنیم که چهار فصل است، معادن و ظرفیت‌های بسیاری داریم، جمعیت ما معادل یک صدم جمعیت دنیا است اما ۱۱ درصد منابع دنیا در دست ما است. با این شرایط ما چه حرفی پیش خداوند داریم؟ برخی کشورها مثل هلند و امثال هلند ، اندازه برخی استان‌های ما هستند اما صادرات دارند؛ ما هزاران هکتار زمین‌های آماده طرح کشت داریم که باران دارد ، زمین نرم دارد نزدیک دریا است با این وجود علوفه‌مان را هم وارد می‌کنیم. این‌ها ناشی از مدیریت ضعیف است. یک روز جشن خودکفایی گرفتیم و بعد واردات گندم داشتیم. هم آن جشن درست بود هم این واردات! می گویند چون تحریم هستیم، علوفه به ما نفروختند و مجبور شدیم  و گندم ها را به جای علوفه به مصرف می رسانیم؛ آیا درست است که هزاران هکتار زمین آماده تسطیح داشته باشیم، آب دریا در کنار و همسایگی آن داشته باشیم آن وقت نتوانیم علوفه را تامین کنیم؟
 
معظم له اضافه کردند:بنابر این اگر کسی شهری فکر کند و شهری عمل کند همیشه شهردار است اما اگر کشوری فکر کند و شهر را اداره کند می تواند آینده خوبی داشته باشد.


 
 
 
 دیدار شهردار تهران با حضرت آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی  
                 
آیت‌الله العظمی سبحانی در دیدار با شهردار تهران:

امیدواریم همه مسئولان شبانه روز مثل شما کار کنند تا خدمات اسلام را نشان دهند / اقدامات شهرداری در تهران بسیار چشمگیر است
آیت‌الله جعفر سبحانی با اشاره به پایان دوره مدیریت شهری در دوره فعلی و در پیش بودن انتخابات شوراها، افزودند: پیغمبر اسلام (ص) پیش از ترک دنیا جانشینی که شایسته ایشان باشد را معرفی کردند، شما که امروز این همه خدمات کرده اید نیز خوب است نیرویی که تربیت شده باشد و بتواند کارهای شما را ادامه دهد، معرفی کنید .






دیدار قالیباف با حضرت آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلي


 آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی: مردم از اقدامات شهرداری تهران راضی هستند / اقدامات شهرداری با فکر و برنامه ریزی انجام می‌شود

وي تصريح كرد: اخبار و گزارش‌هایی که از تهران می‌شنویم بسیار خوشوقت کننده است و الحمدلله معلوم است که برای این کارها فکر شده و با برنامه ریزی انجام می‌شود، از این جهت به شما تبریک می‌گویم.






 *دیدار دکتر قالیباف با حضرت آیت‌الله العظمی نوری همداني

آیت الله العظی نوری همدانی:

آنچه انجام داده‌اید یک حماسه است / جنوب شهر را بهتر از شمال آن ساخته‌اید


آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: در گذشته جنوب تهران بسیار عقب مانده بود در حالی که همین مردم جنوب شهر بودند که در جلسات مذهبی شرکت می‌کردند و در دفاع مقدس حضور پررنگ داشتند؛ اما شما توجه کردید و جنوب شهر را بهتر از شمال آن ساختید. این کار بسیار قابل تقدیر است.
معظم‌له با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی از اقدامات انجام شده تاکید کرد: به شما پیشنهاد می‌کنم حتما وقت بگذارید و در سیما به این موضوعات بپردازید و برای مردم  اطلاع رسانی نمایید.





 *دیدار شهردار تهران با حضرت آیت‌الله امینی

آیت الله امینی:

از شما می‌خواهم تا به صورت جدی وارد صحنه انتخابات شوید / ضعف اخلاق مهمترین مشکل امروز جامعه ما است

 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: فرصت را مناسب می‌دانم تا چند نکته ای را خطاب به تمام کسانی که می‌خواهند در انتخابات آینده کاندیدا شوند، مطرح کنم. کسی که می‌آید و انتخاب می‌شود با انبوهی از مشکلات از جمله مشکلات فرهنگی و اخلاقی روبرو خواهد شد. یکی از مهم‌ترین ضعف‌هایی که داریم، ضعف مسایل اخلاقی است و باید در کل کشور بر روی مسایل فرهنگی و اخلاقی سرمایه گذاری جدی کنیم.

 امام جمعه قم با بیان اینکه «بیشتر مشکلات ما، حتی گرانی، تورم و ... ناشی از مسایل اخلاقی است»، تاکید کرد: هر کسی که رئیس جمهور می‌شود و بعد از این دولت بر سر کار می‌آید، باید این ضعف اخلاقی را جبران کند. به همه کاندیداها توصیه می‌کنم در تبلیغات خود اخلاق اسلامی را رعایت کنند.

 آیت الله امینی یکی دیگر از مصادیق و مشکلات اخلاقی جامعه را افزایش سن ازدواج جوانان دانست و گفت: این مسایل با دادن یک وام ازدواج حل نمی‌شود، این یک موضوع اخلاقی و فرهنگی است و باید فکری برای حل این معضل داشت. در این زمینه به برنامه‌ریزی گسترده و هماهنگی همه دستگاه‌ها نیاز داریم.

 امام جمعه قم  از گرانی و تورم به عنوان دیگر مسئله مهم جامعه یاد کرد و اظهار داشت:  بخشی از این گرانی و تورم معلول تحریم‌های خارجی و بخشی هم معلول بی‌برنامگی، ندانم کاری و اشتباهات ما است؛ اگر در مسایل اقتصادی بهتر عمل می‌کردیم امروز با مشکل مواجه نبودیم. حل این مشکل خیلی سخت است، باید بررسی کرد علل این گرانی‌ها چیست و چرا به وجود آمده است .





* دیدار شهردار تهران با حضرت آیت‌الله حسینی بوشهری

 آیت‌الله حسینی بوشهری:

وضع تهران به گونه‌ای شده که انسان احساس طراوت، شادابی و زندگی می‌کند

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه «دنیا به ایران به عنوان کشوری که باید الگو باشد نگاه می کند»، ابراز داشت: البته ما نتوانسته‌ایم آنچه مورد خواست مقام معظم رهبری بوده است را ارایه دهیم، تنها رهنمود‌های ایشان نیز نمی‌تواند یک شبه این الگو را بسازد، بلکه مدیران باید گوش به فرمان باشند و به این رهنمود‌ها عمل کنند.

 
قاليباف همچنین با حضور در بیت آیات عظام فاضل لنکرانی و انصاري شيرازي با ایشان دیدار و گفت و گو کردند.




انتهاي پيام/

برچسب ها: قالیباف ، دیدار ، مراجع ، عظام ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار