"اسکات پیترسون" در مقاله ای با عنوان "رهبري ایران حمله انجام شده در جریان مسابقه مارتن بوستون را محکوم کردند و از سیاست های دولت آمریکا انتقاد نمودند" با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اذعان کرد که رهبر و ملت ایران مخالف هرگونه حمله تروریستی در هرکجای جهان هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از کریستین ساینس مانیتور؛ نویسنده با اذعان به فراست دید رهبر معظم انقلاب می نویسد " رهبری ایران حادثه بمبگذاری بوستون را محکوم کردند اما در ادامه از معیارهای دوگانه دولت آمریکا در مورد برخورد با چنین حوادثی نیز انتقاد کردند. ایشان خاطر نشان ساختند که دولت آمریکا خود با انجام حملات نظامی از طریق پهپادهایش و کشتار مردم بیگناه مرتکب جنایت شده است. ایشان چنین برخوردی از سوی دولت آمریکا در قبال شهروندان آمریکایی از سویی و در قبال شهروندان سایر کشورهای جهان را "غیر منطقی" و "متناقض" دانستند." 


نویسنده در ادامه می افزاید " آيت الله خامنه اي خاطر نشان ساختند که منطق دین مبین اسلام مخالف با هرگونه اقدام بمبگذاری و کشتار انسانهای بیگناه است می خواهد این اقدام در بوستون باشد و یا در پاکستان، افغانستان، عراق و یا سوریه در هر حال از دید ایشان چنین اقداماتی محکوم هستند. ایشان همچنین در انتقاد از سیاست خارجی دولت آمریکا فرمودند که دولت آمریکا و سایر مدعیان حقوق بشر در مورد کشتار مردم بیگناه در پاکستان، افغانستان، عراق و سوریه سکوت کرده اند اما پس از حادثه بمبگذاری در آمریکا هیاهو به راه انداختند." 

 نویسنده محکوم نمودن این حادثه از سوی رهبر معظم انقلاب را حائز اهمیت بسیار می داند و می افزاید "محکوم نمودن انفجارهای بوستون از سوی مقام معظم رهبری ایران حائز اهمیت است. ایران در زمان حادثه 11 سپتامبر نیز آن حمله را محکوم کرده بود. پس از آن واقعه، بسیاری از ایرانیان با مردم آمریکا ابراز همدردی کردند. این مورد در سایر کشورهای خاورمیانه کمتر دیده شد و تقریبا بی همتا بود. محکوم نمودن این حادثه از سوی ایران اهمیت دارد چرا که روابط دیپلماتیک ایران و آمریکا از انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 میلادی و پس از سقوط رژیم سلطنتی مورد حمایت غرب در آن کشور قطع شده است." 

نویسنده همچنین به موارد دیگر جنایتکاری های آمریکا علیه ملت ایران و سایر ملل جهان اذعان می کند و می افزاید "در سالهای اخیر، پنج دانشمند هسته ای ایران با حمایت دولت های غربی و رژیم صهیونیستی به شهادن رسیدند، خبرهایی نیز از تلاش رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا برای خرابکاری در تاسیسات هسته ای ایران منتشر شد." 

نویسنده با اشاره به بحران سوریه و رویارویی محور مقاومت و محور استکبار با سردمداری دولت آمریکا می افزاید "آیت الله خامنه ای در پیام شان مبنی بر محکوم نمودن حادثه بمبگذاری بوستون به مسئله بحران سوریه اشاره نمودند. سوریه به ناحیه اي تبدیل شده است که آمریکا و ایران در مقابل یکدیگر قرار گرفته اند. ایران در کنار "بشار اسد" رییس جمهور سوریه است اما دولت آمریکا از تروریست های مخالف حکومت می کند و گزارش هایی نیز منتشر شده که نشان می دهد آمریکایی ها به قطر و عربستان سعودی کمک کرده اند تا از طریق کشورهای اردن و ترکیه برای تروریست های سوری سلاح ارسال نمایند." 

وی در پایان به اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در انتقاد از نقش مخرب دولت آمریکا در بحران سوریه می افزاید "رهبري ايران در ادامه پیام خود گفتند "با چه منطقی چنین اقداماتی صورت می گیرد. کودکان و زنان در افغانستان و پاکستان توسط آمریکایی ها کشته می شوند. آنان در عراق و سوریه از گروههای تروریستی حمایت می کنند. آیا اینها مشکل نیست اما زمانی که بمبگذاری در آمریکا و یا سایر کشورهای غربی روی می دهد تمام جهانیان بایستی هزینه آن را پرداخت نمایند(!؟) ، چنین "تناقضی" نشان از فقدان توجه آنان به اصول و ارزشهای انسانی دارد و نشان می دهد که تمدن غربی در حال اضمحلال و فروپاشی است.

                                  آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: محکومیت ، بوستون ، رهبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار