رقابتهای جودو قهرمانی آسیا با حذف 2 نماینده کشورمان و صعود سعید ملایی جودو کار وزن منفی 73 کیلوگرم به مرحله نیمه نهایی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، بیست و یکمین دوره رقابتهای جودو قهرمانی آسیا از صبح امروز 30 فروردین ماه به میزبانی تایلند برگزار شد و نمایندگان کشورمان در اوزان سبک برای مصاف با حریفان خود روی تاتامی رفتند.

بهزاد وحدانی در وزن منفی 60 کیلوگرم ، اولین نماینده ایران بود که با یک پیروزی و یک شکست از دور مسابقات کنار رفت. وی در دور نخست به مصاف (چاندان کومارا) از سریلانکا رفت و در ثانیه 24 مبارزه حريف خود را با ضربه فنی شکست داد و راهی دور بعد شد.

وحدانی در دومین دیدار خود در مصاف با (تسای مینگ ین) از چین تایپه در فاصله 26 ثانیه به پایان مبارزه ضربه فنی شد و از دور مسابقات کنار رفت.

در ادامه رقابتهای جودو قهرمانی آسیا تیم ملی کشورمان صاحب یک پیروزی و یک شکست دیگر در اوزان سبک شد.

احسان بهرامیان در وزن منفی 66 کیلوگرم دومین نماینده جودو کشورمان در بانکوک بود که پس از استراحت در مبارزه نخست، در دور دوم (تامورخولاگ داوادورج) نفر هفتم رنکینگ جهانی از مغولستان را پیش رو داشت اما با وجود ارائه یک مبارزه عالی مقابل این حریف سرشناس در ثانیه 15 از دقیقه دوم ضربه فنی شد و با مسابقات قهرمانی آسیا وداع کرد.

سومین ملی پوش ایران که در روز نخست روی تاتامی رفت ، سعید ملایی در وزن منفی 73 کیلوگرم بود که در دور اول استراحت کرد، در دور دوم (عزت کوباکوف) از قرقیزستان را در ثاینه 42 از دقیقه دوم ضربه فنی کرد جواز حضور به دور سوم را کسب کرد. وی در دور سوم (ویکتور اسکورتوف) جودوکار امارات را در فاصله يک دقیقه و 4 ثانیه به پایان مبارزه ضربه فنی کرد و به نیمه نهایی راه يافت.

ملایی برای صعود به دیدار نهایی یک حریف سرسخت و سرشناس به نام (نیام اوچیر سنجیرگال) از مغولستان و نفر پنجم رنکینگ جهانی را پیش رو دارد.

مسابقات جودو قهرمانی آسیا با حضور 220 جودوکار از 28 کشور به میزبانی تایلند در حال پیگیری است./مح

برچسب ها: جودو ، قهرمانی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار