مربی ارشد تیم ملی کشتی فرنگی ایران گفت: قوانین سختگیرانه داوری کار فرنگی کاران کشورمان را در روز نخست رقابت های قهرمانی آسیا در هند سخت کرد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، عبداله چمن گلی افزود: قوانینی که فدراسیون جهانی کشتی که از رقابتهای اروپایی در اوایل فروردین ماه آن را به اجراء گذاشت، کار نمایندگان کشورمان را در روز نخست دشوار کرد.

مربي ارشد تيم ملي کشتي فرنگي کشورمان ادامه داد: داوران در این دوره از رقابت ها بیش از هر چیز به امتیازی که از کمیته داوران فیلا کسب می کنند، متمرکز بودند و به همین دلیل توجه زیادی به حقوق کشتی گیران نشان نمی دادند.

وی تصریح کرد: در این رقابت ها حق بشیر باباجان زاه  فرنگی کار وزن 120 کیلوگرم ایران در مقابل حریف تاجیک پایمال شد و باخت وی ما را غافلگیر کرد، زیرا این کشتی گیر یکی از امیدهای اصلی ما برای کسب مدال طلا بود.

چمن گلی اظهار داشت: بر اساس این قوانین، داوران بسیار سختگیرانه عمل کرده و فرنگی کاران باید در سرپا فن اجرا کنند در غیراینصورت با امتیاز و اخطار مواجه می شوند، اجرای فن در خاک کم شده و به هل دادن و بیرون انداختن حریف هم امتیازی تعلق نمی گیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم امروز نمایندگان ایران در اوزان 74، 84 و 96 کیلوگرم موفق ظاهر شده و عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش بگذارند.

گفتني است، رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در شهر دهلی نو هندوستان در حال برگزاری است و نمایندگان ایران در اولین روز این مسابقات توسط عبدالمحمد پاپی و مهدی زیدوند دو مدال نقره کسب کردند./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار