چند ساعت پیش از بازداشت این آقازاده، وکلای متهمان اسنادی را در دادگاه برای توجیه ثروت آنها ارائه دادند. دادگاه ثروت آنها را یک میلیارد یورو برآورد کرده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اگرچه کشور سنگال در رسانه های ایرانی مترادف با برکناری غیرمنتظره و عجیب منوچهر متکی وزیر خارجه سابق کشورمان توسط رییس جمهور بود اما به نظر می رسد این بار نیز این کشور به علت دستگیری آقازاده رییس جمهور سابق مورد توجه باشد.

وزارت دادگستری سنگال اعلام کرده کریم واد،‌ پسر عبدالله واد رئیس جمهور سابق این کشور که به ثروت اندوزی غیر قانونی متهم است به همراه هفت تن از همدستان خود راهی زندان شد.

شاهدان اعلام کردند کریم واد شامگاه چهارشنبه در حالی که شماری از ماموران پلیس و ژاندارمری وی را همراهی می کردند به زندان روبوس در مرکز داکار پایتخت سنگال انتقال داده شد.



قاضی کمیسیون تحقیق دادگاه، وزیر سابق سومالی را به «ثروت اندوزی غیر قانونی» متهم و بازداشت کرد. وزارت دادگستری سنگال نیز اعلام کرد که هفت تن از همدستان وی نیز در چارچوب همین اتهام بازداشت شدند.

ماموران ژاندارمری پسر عبدالله واحد را روز دوشنبه در داکار بازداشت کردند و تحت نظر قرار دادند. این در حالی است که چند ساعت پیش از آن وکلای متهمان اسنادی را در دادگاه برای توجیه ثروت آنها ارائه دادند. دادگاه ثروت آنها را یک میلیارد یورو برآورد کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار