"فلینت لورت" از کارشناسان خاورمیانه در مقاله جدید خود اذعان می کند که خصومت دولت آمریکا با ايران بی حد و حصر است و خاطر نشان می سازد که تحریم های ضد ایرانی وضع شده موجب تقویت انگیزه در اقتصاد کشورمان شده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اینفورمیشن کلیرینگ هاوس ؛ نویسنده مقاله با انتقاد از خط مشی نابخردانه دولت اوباما در وضع تحریم های ضد ایرانی علیه کشورمان می نویسند "دولت اوباما مدعی است که تحریم های وضع شده ضد ایرانی، جمهوری اسلامی ایران را وادار می کند تا روند برنامه هسته ای اش را تغییر دهد و به زعم خود از توسل آمریکا و رژیم صهیونیستی به اقدام نظامی اجتناب ورزد. در این مسیر نیز از واژه هایی چون "اعتماد سازی"، "بازگشت ایران پای میز مذاکره" و همکاری با "جامعه بین الملل" و گروه "مذاکره کننده 1+5" استفاده می کنند. 

نویسنده مقاله در ادامه از گروه ضد انقلابی موسوم به "شورای ملی ایرانیان"(نایاک) که خود را مدافع برقراری رابطه ایران با آمریکا و سازش ایرانیان در مقابل خواستهای غربی ها معرفی می کند نیز بدلیل مواضع ضد ایرانی شان انتقاد می کنند و می افزایند "فلینت در نتیجه گیری تحلیل پیشین خود به گزارش جدید نایاک نیز که پیرامون تحریم های وضع شده علیه ایران است اشاره کرده بود. ما همواره از مواضع نایاک در مورد تحریم ها انتقاد کرده ایم. آنان حامی تحریم های ضد ایرانی هستند و آن را با عنوان "تحریم های هدفمند" مطرح می کنند. آنان ریاکارانه مدعی هستند که مخالف تحریم های غیر قانونی وضع شده از سوی دولت اوابما علیه ایران هستند و این تحریم ها را "غیر اخلاقی" می خوانند در حالی که در اصل موافق اعمال تحریم علیه ایران هستند. واقعیت آنست که امروز "تریتا پارسی" و شورای موسوم به "نایاک" درصدد کمک رسانی به دولت اوباما برای افزایش همان تحریم های "غیر اخلاقی" علیه ایرانیان هستند.  

نویسنده در ادامه با نقل قول از "سون انجل راسموسن" روزنامه نگار دانمارکی روزنامه "هافینگتن پست" که به تازگی به ایران سفر کرده بود می افزاید "همانگونه که وی نیز اشاره کرده بود اثر تحریم ها بر زندگی و معیشت ایرانیان چندان نبوده است. اگر برای چندین هفته در تهران زندگی کنید می بیند که مردم به خرید می روند، مغازه های زیبایی در آن شهر وجود دارند و مردم در کافی شاپ ها به خوردن قهوه و کاپوچینو مشغول اند. این نشان دهنده آنست که تحریم ها تاثیر زیادی بر وضعیت معیشتی طبقه متوسط ایران نداشته اند. در صورتی که آمریکایی در فکر آن هستند که از طریق تحریم ها و فشار بر ایرانیان "شورشی" همگانی در آن کشور ایجاد شود سخت در اشتباه اند. ایرانیان تجربه جنگ 8 ساله با عراق را پشت سر گذاشته اند و در شرایط سخت آن زمان برای تهیه اقلام خوراکی از کوپن استفاده می کردند و در صف می ایستادند در نتیجه آنان طعم دشواری را چشیده اند." 

وی در ادامه می افزاید "شاید تحریم ها تا حدودی سختی هایی را بوجود آورده باشد اما طرح این ادعا که اقتصاد ایران با خطر "فروپاشی" مواجه است کاملا غیر واقعی و مغرضانه است. حتی می توان گفت که تحریم ها به نفع دولت و ملت ایران بوده چرا که آنان توانسته اند در اثر این شرایط "اصلاحات اقتصادی" را آغاز نمایند. ایران در طول این مدت موفق شده تا صادرات غیر نفتی خود را افزایش دهد و وابستگی اش به درآمدهای نفتی و واردات کالا را کاهش دهد. این مسئله سبب شده تا جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با عربستان سعودی و یا هر کشور دیگری در منطقه خاورمیانه موقعیتی منحصر بفرد و ممتاز را کسب نماید. می توان که برخلاف آنچه در مورد تاثیر تحریم ها بر ارزش واحد پولی در ایران از سوی غرب ادعا شده است، صادرات غیر نفتی ایران در اثر تحریم ها رقابتی تر شده و رشد چشمگیری داشته است بطوریکه می توان گفت امروز ایران قادر است 50 تا 60 درصد از صادرات خود را با اقلام و کالاهای غیر نفتی پوشش دهد." 

نویسنده در انتها با اذعان به "هجمه" همه جانبه قدرتهای غربی و در راس آنها دولت آمریکا علیه کشورمان می افزاید "امروز دولت آمریکا در جنگی همه جانبه با ایران است این صرفا جنگی اقتصادی نیست بلکه آمریکایی ها علیه ایران به حمله سایبری نیز دست زده اند . آنان همچنین بصورت پنهانی از گروههای در داخل ایران حمایت می کنند که در بدون شک اگر در هر کشور دیگری بودند دولتهای آن کشورها آنان را تروریست می دانستند با این حال دولت آمریکا از چنین گروههایی حمایت بعمل می آورد. واقعیت آنست که دولت آمریکا در جنگی همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران به سر می برد." 

"فلینت لورت" از کارشناسان خاورمیانه در شورای امنیت ملی دولت بوش در زمان تجاوز آمریکا علیه عراق به همراه همسرش "هیلاری مان" اخیرا سفری به ایران داشتند و در همین باره نیز کتابی تحت عنوان "سفر به تهران" را نوشته اند. نویسنده در مقاله جدید خود اذعان می کند که خصومت دولت آمریکا با کشورمان بی حد و حصر است و خاطر نشان می سازد که تحریم های ضد ایرانی وضع شده موجب تقویت انگیزه در اقتصاد کشورمان شده اند. 

                                       آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: غرب ، اصلاحات ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار