سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: ایجاد 300 هزار فرصت شغلی برای خانواده‌های زیر پوشش از دیگر فعالیت‌های کمیته امداد طی سال گذشته است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، حسین انواری امروز پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از مدیران کمیته امداد امام خمینی(ره) با آیت الله ابراهیم امینی امام جمعه موقت قم با بیان اینکه خانواده‌های مددجو گاهی اوقات اعتماد به نفس پایینی دارند اظهار کرد: این خانواده‌ها برای حضور در صحنه‌های کار و تلاش آمادگی لازم را نداشته و از اضطراب و افسردگی رنج می‌برند.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) در صدد است که این شرایط را به تعادل برساند و پس از آن سایر خدمات را به آنها ارائه دهد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر تغییر نگرش چنین خانواده‌هایی به زندگی عنوان داشت: در این دوره به ناچار زندگی روزمره این افراد باید تغییر یابد و بعد از آن سنجش استعدادهای موجود در اشخاص مددجو صورت می‌گیرد و پس از آن نوبت به حوزه عمل می‌رسد.

وی ادامه داد: در این شرایط شخص مددجو در می‌یابد که توانایی‌های لازم را برای حضور در عرصه کار دارد و بدین ترتیب می‌توان آموزش‌ها و مهارت‌های لازم را به آنها ارائه کرد.

انواری خاطرنشان کرد: هدایت مددجویان به سمت هنرستان‌ها و مهارت آموزی از جمله سیاست‌های کمیته امداد است ضمن اینکه منابع قرض‌الحسنه نیز در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا بتوانند کاری را شروع کنند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه در سال گذشته 180 هزار نفر به این ترتیب وارد عرصه کارآفرینی شدند افزود: ایجاد 300 هزار فرصت شغلی برای خانواده‌های زیر پوشش از دیگر فعالیت‌های کمیته امداد طی سال گذشته است.

وی ادامه داد: در ارتباط با مهارت آموزی خانواده‌ها یعنی کمک به زنان سرپرست خانوار نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و برای این افراد مشاغل ویژه‌ای طراحی شده است تا ارتباط آنها با خانواده نیز قطع نشود.

انواری با اشاره به وجود دختران باز مانده از تحصیل در روستاهای کشور بیان داشت: کمک به تحصیل و اشتغال آنها و ایجاد جاذبه برای ازدواج از دیگر اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) طی سال‌های اخیر است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: این نهاد مقدس وارد حوزه‌های پژوهشی و دانشگاهی شده و در برخی حوزه‌ها این کار برای نخستین بار صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) در برخی سمینارهای خارجی شرکت می‌کند گفت: در حوزه کارگزاری امداد هم نیازمند آشنایی و نزدیک‌تر ساختن کارکنان به مبانی دینی هستیم و به همین منظور از حوزه‌های علمیه و ائمه جمعه و جماعات می‌خواهیم ارتباط بیشتری با ما داشته باشند.

انواری تصریح کرد: برای کمک رسانی به مردم نمی‌توانیم از مدل‌های غربی استفاده کنیم به همین منظور در صدد هستیم به منابع اصیل اسلامی تکیه کرده و بر اساس آموزه‌های دینی این کار را انجام دهیم که نمونه بارز آن ورود در حوزه جمع آوری زکات و استفاده از مشاوران دینی و حوزوی است.
برچسب ها: قم ، شغل ، مددجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.