بنياد فرهنگ استراتژيك در مقاله اي با انتقاد موضع گيري قدرتهاي غربي در قبال بحران سوريه و تقويت تروريست هاي سوري به نقش رسانه هاي غربي در كمك رساني به تروريست ها مي پردازد و معتقد است كه اين رسانه ها ابزار دست قدرتهاي غربي هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي بنياد فرهنگ استراتژيك ؛ "فينيان كانينگهام" نويسنده با اشاره به نقش مداخله جويانه كشورهاي غربي در بحران سوريه مي افزايد "آسيبي كه از سوي بحران دو ساله سوريه بر مردم عادي آن كشور وارد شده در نتيجه مداخلات و اقدامات نباكارانه دولتهاي غربي و متحدان منطقه اي آنها بوده است. اين يك حقيقت قابل مشاهده است. رسانه هاي غربي اما حقايق را در مورد بحران سوريه نمي گويند. امپرياليسم غرب بحراني انساني را در سوريه آفريده است. به نظر مي رسد كه قدرتهاي غربي از گسترش دامنه بحران در سوريه نفع مي برند و اين موضوع در راستاي منافع سياسي آنهاست. آنان از اين طريق مي توانند به لشكركشي هاي خود در كشورهاي منطقه ادامه دهند." 

نويسنده در ادامه و با اشاره به خساراتي كه در نتيجه بحران سوريه و اقدامات تروريستي تروريست هاي سوري بر مردم آن كشور وارد شده است مي افزايد "در داخل و خارج از سوريه بيش از 5 ميليون سوري خانه هاي شان را در اثر اقدامات تروريستي از دست داده اند و يا مجبور به ترك خانه و كاشانه خود شده اند. با ادامه بحران در سوريه آن كشور نتوانسته ثبات پيشين خود را بدست آورد و سرمايه هايي را از دست داده است در حالي كه بايستي اشاره كرد كه سوريه تحت حكومت "بشار اسد" رييس جمهوري آن كشور متكثرترين جامعه در خاورميانه را داشت و از نظر سياسي در آرامش به سر مي برد. با اين حال براستي بايستي پرسيد چنين توحشي از سوي كشورهاي غربي چگونه ممكن است؟ آنان چگونه مي توانند ميليون ها دلار خرج كنند و پول و وسايل لجستيك در اختيار تروريست هاي سوري قرار دهند؟ آيا وارد نمودن آسيب بر ملت سوريه بخشي از تاكتيك مورد استفاده از سوي قدرتهاي غربي است؟ رسانه هاي غربي چگونه مي توانند چشمان خود را بر روي واقعيات ببندند؟"
 
نويسنده با اشاره به اعزام تروريست هاي سوري از خارج از سوريه به داخل آن كشور و تحت حمايت قدرتهاي غربي مي افزايد "تروريست هايي كه در سوريه مشغول به اجراي عمليات تروريستي هستند مزدوران خارجي اند كه توسط قدرتهاي خارجي مداخله جو در امور سوريه مسلح شده اند. آنان قادر به در دست گيري كنترل شهرها در سوريه نيستند و تنها كارشان بمبگذاري در خودروها در دمشق پايتخت سوريه است و شهر حلب است. آنان جنايات خونباري را به بار آورده اند و فاقد حمايت توده هاي سوري هستند. مي توان آنان را "تروريست" ناميد زيرا ماهيت شان نيز با اين واژه سازگاري دارد.

 يكي از اين گروههاي تروريست كه "جبهه النصره" نام دارد اذعان كرده كه با گروه القاعده در ارتباط است. قدرتهاي غربي اين تروريست ها مسلح كرده اند و در آموزش نظامي آنان نقش داشته اند. در حقيقت جوخه هاي مرگ تروريست هاي سوري دست پرورده كشورهاي غربي هستند. ماه گذشته يكي از رسانه هاي كشور كرواسي گزارش داد كه انگليس و آمريكا در حدود 3 هزار تن سلاح و 75 فروند هواپيما كمك هاي نظامي را در اختيار تروريست هاي سوري قرار داده اند. يكي از گروههاي دريافت كننده اين كمك ها نيز "جبهه النصرهگ بوده است. پيشين ارسال اسلحه براي تروريست هاي سوري از طريق هوايي به نوامبر سال 2002 باز مي گردد كه عربستان سعودي، تركيه و اردن در پشت پرده ارسال اين سلاح ها قرار داشتند. ادامه اين روند از سوي قدرتهاي غربي در طول دو سال گذشته ادامه يافته است." 

نويسنده با انتقاد از موضع گيري هاي مغرضانه رسانه هاي غربي در مورد تروريست هاي سوري مي افزايد "رسانه هاي غربي علاقه دارند تا تروريست هاي سوري را با عنوان "شورشي" معرفي نمايند در صورتي كه واقعيت آنست كه اين افراد در عمليات خود از شيوه هاي تروريستي انتخاب كرده اند آنان هزاران نفر از زنان و كودكان و شهروندان معمولي را به قتل رسانده اند." 

نويسنده در ادامه به هدف اصلي كشورهاي غربي در مورد بحران سوريه اشاره مي كند و مي افزايد "كشورهاي غربي از جمله آمريكا و انگليس از سال 2011 ميلادي در صدد ايجاد بي ثباتي در سوريه برآمدند. اين مسئله از اهداف امپرياليستي آنان بر مي آيد. كشورهاي غربي براي مقابله با ايران، چين و روسيه و تخريب منابع زيرزميني و طبيعي آنان درصدند تا ابعاد بحران را گسترش دهند. 

نويسنده در پايان مقاله با اشاره به نقش مخرب رسانه هاي غربي در گسترش بحران در سوريه مي افزايد "در حاليكه رسانه هاي غربي مدعي آزادانديشي هستند اما واقعيت آنست كه حقايق را پنهان مي كنند و وقاحت كشورهاي غربي را توجيه مي كند. نبايستي گمراه شويم واقعيت آنست كه بحران انساني كنوني در سوريه را غربي ها بوجود آورده اند. در واقع اين كشورهاي غربي هستند كه با سياست ها و اقدامات خود در سوريه باعث قرباني شدن انسانهاي بيشتري شده اند." 

                                   آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار