کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ از جمله اولویت‌های کاری‌ام در انتخابات ریاست جمهوری این است که بتوانیم به اصول اجرایی قانون اساسی بازگردیم و جامعه را از طریق مبانی دینی اداره کنیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "حسن سبحانی" در همایش هفتمین رئیس‌جمهور در مسیر پیشرفت، مقاومت و عدالت که از سوی اتحادیه دانشجویان اسلامی مستقل در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

وي با اشاره به اصل قانون اساسی در جمهوری اسلامی اظهار داشت:‌ قانون اساسی بیانگر مناسبات سیاسی اجتماعی و اقتصادی انقلاب ایران است که بر نفی هرگونه استبداد فکری اجتماعی و انحصار اقتصادی تاکید دارد.
 
سبحاني افزود: قوه مجریه در پذیرش تفکیک قوا راهگشای ایجاد یک کشور ایرانی اسلامی و تحقق تمامی نهادهای قانون اساسی در کشور است.  
 
نماینده دوره‌ هفتم مجلس در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر ما باید دارای جامعه‌ای باشیم که نهادهای آن معطوف به قانون اساسی و دارای نرم‌افزارهای مکتبی و همچنین وجود انسان‌هایی با باورهای اسلامی باشد.  
 
استاد دانشگاه تهران تصريح كرد: در طول 33 سال انقلاب اسلامی با وجود کسب دستاوردهای مختلف در این مدت متاسفانه تا حدودی نتوانسته‌ایم به میثاق‌های امام(ره) پایبند باشیم و حتی از آرمان‌های اصیل قانون اساسی دور مانده‌ایم.  
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مباحث غیراخلاقی در جامعه تصریح کرد: شرایط جامعه باید به گونه‌ای باشد که اگر بتوانیم مسائل اقتصادی را ساماندهی کنیم باید از ریاکاری پرهیز و اخلاق و معنویت و همچنین روابط انسانی را رعایت کنیم.
 
سبحانی ادامه داد: متاسفانه یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی کشور عدم رعایت صحیح قانون از سوی برخی از مسئولان بوده است چرا که قانون‌گذاری باید به گونه‌ای باشد که هیچ مغایرتی با دین نداشته باشد.
 
وی افزود: برای ایجاد کشوری پیشرفته باید توانیم نهادهای قانونی را از طریق مبانی اسلامی بازتولید کنیم و این از وظایف اصلی دولت است که بتواند در هر زمینه‌ای محرومیت‌ها را از بین ببرد و یک اقتصاد صحیح و عادلانه در کشور ایجاد کند.  
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد از اجرای اقتصاد مبتنی بر لیبرالیسم گفت: به خاطر اتخاذ چنین سیاست‌‌های اقتصادی که مغایر با اصل قانون اساسی است به دو مقوله فقر و نابرابری در جامعه رسیده‌ایم و متاسفانه از لحاظ کارکردی آنچه در اقتصاد کشور می‌گذرد نقش ربا را دارد.  
 
سبحانی تصریح کرد: 31 درصد تورم در کشور نابودکننده سرمایه‌گذاری اشتغال و همچنین توسعه قر و ایجاد شکاف طبقاتی در کشور است، این در حالی است که دولت قرار بود سطح آگاهی اجتماعی را افزایش و مشکلات اقتصادی را در مدت 8 سال کاهش  دهد.  
 
وی با اشاره به اجرایی شدن طرح یارانه‌ها در کشور اظهار داشت: یارانه‌ها مقوله‌ای بود که متاسفانه مردم ایران را فقیرتر کرد و من جزء معدود افرادی بودم که با اجرای هدفمندی یارانه‌ها به این صورت در کشور مخالف بودم.  
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به پیامدهای اجرای هدفمندی‌ یارانه‌ها در کشور اشاره و افزود: افزایش قیمت، کاهش قدرت خرید، وابستگی مردم به یارانه ماهانه و وابستگی به یارانه ماهانه از جمله پیامدهای منفی این طرح بود.
 
سبحانی در ادامه تاکید داشت: باید مناسبات اقتصادی را بدون ربا به سمت اصلاح پیش ببریم.
 
وی به شعار خود در انتخابات اشاره و تصریح کرد: قانون‌گرایی، اقتصاد بدون ربا، اخلاق‌مداری و حق‌جویی به عنوان آن روی سکه عدالت از جمله شعارهایی است که برای تحقق آنها باید تلاش کنیم.
 
استاد دانشگاه تهران گفت: رئیس یک دولت باید با شناسایی ضعف‌ها و کاستی‌ها و ترمیم‌ آنها کارایی خود را برای تحقق شعارهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی‌اش بالا ببرد.  
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ارتباط با اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور بیان داشت:‌ باید مردم را به لحاظ ذهنی در وضعیتی قرار دهیم که اصل دفاع از اصول نفی سلطه و حمایت از محرومان را خدشه‌دار نکنند و در کنار آن با توجه به مبانی اصیل دینی جامعه را اداره و به اصول اجرایی قانون اساسی بازگردیم تا بتوانیم از این طریق مباحث مختلفی همچون اقتصاد مقاومتی را عملا در کشور محقق کنیم.  
 
وی با اشاره به اعضای کابینه خود در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد:‌ میان اشخاصی که متعلق به یک حزب باشند یا نباشند فرقی وجود ندارد و در شرایط کنونی هیچ اصراری برای معرفی کابینه خود ندارم و به دلیل اینکه هیچ تعصب حزبی ندارم برای انتخاب کابینه خود می‌توانم از حزبی‌ها استفاده کنم.  
 
سبحانی در پایان به نقاط قوت دولت‌های پیشین اشاره و خاطرنشان کرد: مقوله‌هایی همچون ساده‌زیستی، ایمان، تبعیت از ولایت فقیه، سختکوشی، رعایت مسائل بیت‌المال و قانون‌مداری که در دولت‌های پیشین وجود داشته بنا به تاکید مقام معظم رهبری باید در دولت یازدهم از سوی رئیس‌جمهور در دستور کار قرار گیرد و در این راستا باید بتوانیم نهادهایی که در قانون اساسی وجود دارد اصلاح کنیم تا به موفقیت لازم در این زمینه برسیم. 

انتهای پیام/  

برچسب ها: سبحانی ، همایش ، پیشرفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار