نهايت موفقيتي كه وزير امور خارجه آمريكا جان كري در سفر به فلسطين اشغالي به دست آورد اين بود كه توانست " بنيامين نتانياهو" نخست وزير رژيم اسرائيل را قانع كند كمك هايي به اين رژيم ارائه دهد و اکنون چاک هيگل د ادامه همان مسير است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، نخست وزير رژيم اسرائيل در حضور جان كري ادعا كرد آمادگي اين را دارد كه اين كمك ها را به اقتصاد فلسطين ارائه دهد و متعهد شد كه در روند صلح همكاري كند اما از هيج گام مشخصي  و اقدام عملی در اين رابطه سخن نگفت.


نتانياهو و  جان كري در مورد توقف روند شهرک نشيني و و يهودي سازي سرزمين های اشغالي سخني به ميان نياوردند.

تمام آنچه كه بحث شد مساله كاهش دان قيد و بند ها و فشار بر اقتصاد فلسطين و رفع برخي قيود بر موانع اسرائيلي بود.

سخن از روند صلح به توقف حمله تبديل شد و برقراري آرامش اجباري اي كه حماس در أن شركت كرده بود و سخن از همه اين قبيل موضوعات به مجموعه اي از اقدامات اقتصادي خلاصه شد.


كسي تصور نمي كند كه در سايه اين حاكم شكست خورده يعني بنيامين نتانياهو كه  در حالتي از فريبكاري سياسي به سر مي برد تحول و اقدام سازنده اي رخ دهد.

جان کري غافل از اين است که برقراري صلح در فلسطين يعني تحقق موارد زير:
1- توقف شهرك سازي
2-بازگرداندن سرزمين هاي اشغالي به صاحبان اصلي اش
3-تثبيت وضعيت قدس و اماكن مقدس
4-بازگشت اوارگان به سرزمین های خود

اما هر سخني در رابطه با كمك هاي اقتصادي قبل از هر اقدام  ديگري به معناي تغيير صورت مساله است و ملت فلسطين تنها با تامين كرامت و سرزمين خود راضي مي شوند. به نظر مي رسد كه آمريكايي ها هنوز به خوبي فلسطینی ها  را نشناخته اند.


پس از اين سفر بي فايده اکنون "چاک هيگل" وزير دفاع آمريکا در راه سرزمين هاي اشغالي است و اين بار نيز با هدف تقويت همکاري هاي نظامي به اين سرزمين مي رود و حتي پا را فراتر گذاشته و مي خواهد قراردادي براي تأمين 10 سال تجهيزات نظامي تل آويو امضا کند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار