اسامی 10 استاد برتر دانشگاه تهران در تولیدات علمی اعلام شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری امروز به 10 عضو هیأت علمی دانشگاه تهران از جمله محمد جعفری ، حسن احمدی ، حسین ارزانی ، محمدرضا بی همتا ، حسین آذرنیوند ، علی نیکخواه ، داریوش مظاهری ، عباسعلی گائینی ، بهمن یزدی صمدی و محمد علی بشارت اشاره کرد که نقش شایانی در تولید مقالات علمی داشته‌اند.
آقای مهراد افزود : اینکه تمامی اعضای هیات علمی در مرتبه‌های علمی مختلف و در دانشگاه تهران فعالیت تحقیقاتی دارند بسیار ارزشمند است و مجموعه این فعالیت‌هاست که آمار تولید علم دانشگاه تهران را میان سایر دانشگاه‌های کشور برجسته می‌سازد.
وی از دانشگاههای شهید بهشتی ، علوم پزشکی تهران ، فردوسی مشهد ، تبریز ، آزاد اسلامی کرج ، شیراز ، علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و علامه طباطبایی یاد کرد که در کنار دانشگاه تربیت مدرس و واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد با دانشگاه تهران همکاری می‌کنند.
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با اشاره به رشد تولیدات علمی دانشگاه تهران طی 13 سال اخیر افزود: رشد نرخ تولیدات علمی دانشگاه تهران به زبان فارسی دلایل مختلفی دارد که از همه مهمتر افزوده شدن بر تعداد نشریات علمی فارسی است و زمینه مناسبی برای فعالیت دانشمندان و پژوهشگران جمهوری اسلامی ایران فراهم آورده است.
مهراد با بیان این نکته که آمار نشریات معتبر نشان می‌دهد هر سال بر اساس تصمیمات کمیسیون نشریات معتبر بر تعداد نشریات علمی پژوهشی افزوده شده و این افزایش در حوزه های علوم انسانی و اجتماعی بسیار چشمگیر است، افزود: عامل دوم، ارزیابی عملکرد دانشگاه‌ها توسط ISC است که این عامل موجب شده اعضای هیات علمی و شاغلان تحقیقاتی ، آثار خود را در ISC ثبت کرده و از نتیجه فعالیت‌های تحقیقاتی خود بویژه در بخش ارتقای مرتبه مبتنی بر ISC استفاده کنند.
پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) یک سامانه اطلاع رسانی علمی است که درصدد تجزیه و تحلیل مجلات علمی کشورهای اسلامی بر اساس معیارهای علم سنجی معتبر است .
ایران بعد از ایالات متحده که 60 سال در مطالعات استنادی تجربه دارد و نیز بعد از کشور هلند ، سومین نظام استنادی جهان را بنیانگذاری کرده‌ است .
دفتر اصلی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری خاورمیانه و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در شیراز است/س

برچسب ها: استاد ، برتر ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.