پزشکان گروه جراحي دانشگاه علوم پزشکي مشهد موفق شدند تومور 19 کيلويي را از شکم يک بيمار خارج کنند .

 ه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، عضو گروه جراحي دانشگاه علوم پزشکي مشهد و جراح اين بيمار در اين زمينه اظهار داشت :‌اين عمل بر روي يک خانم 40 ساله در مرکز آموزشی ، پژوهشی درمانی طالقاني مشهد با موفقیت انجام شد.

دکتر احسان سلطاني  با اشاره به اینکه بیمار با علائمی از جمله بزرگ شدگی شکم و ناتوانی در راه رفتن به کلینیک بيمارستان طالقاني مراجعه کرده بود اظهار داشت : پس از انجام اقدامات تشخیصی و تصویربرداری از شکم بیمار مشخص شد که توموری وسیع  شکم بيمار را فرا گرفته است .

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي مشهد  با اشاره به اینکه تومور  از نوع ليو ميو سارکوم (بدخيم ) بود که بين واژن و مثانه را فرا گرفته بود افزود: همزمان با برداشت این تومور وسیع ، رحم بيمار  نیز برداشته شد.

دکتر احسان سلطاني حال عمومي بيمار را مطلوب اعلام کرد و اظهار  داشت :‌در حال حاضر اين بيمار در بخش مراقبتهاي ويژه مرکز بستري و رژيم غذايي عادي نيز براي وي آغاز شده است .

عضو گروه جراحي دانشگاه علوم پزشکي مشهد علت بروز این نوع تومورها را نامشخص اعلام کرد و گفت : این توده ها بدون علامت هستند اما توجه به بهداشت و مراجعه منظم به پزشکان متخصص زنان ضروری است و بروز احساس پری شکم ، احساس سنگینی در لگن، اختلال در دفع مزاج ، و سیری زودرس از جمله علائم این بیماری به شمار می رود/س 

 

 

برچسب ها: خارج ، کردن ، تومور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.