مدیرکل پشتیبانی امور دام آذربایجان‌شرقی از آغاز خرید و ذخیره‌سازی مازاد تولید گوشت مرغ گرم و تخم مرغ از اول اردیبهشت ماه سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، رضا خدایی صبح امروز در نشست تنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی استان گفت: هیچگونه مشکلی از لحاظ تامین نهاده‌های مورد نیاز تولیدکنندگان بخش دام و طیور در استان وجود نداشته و روند توزیع نهاده‌ها کماکان تداوم خواهد داشت.

با اشاره به این مطلب که ذخیره‌سازی مطمئنی از نهاده‌های دام و طیور در انبارهای موجود در سطح استان توسط این شرکت انجام پذیرفته است، افزود: در راستای حمایت از تولیدکنندگان آذربایجان‌شرقی، مرغ مازاد بر نیاز مصرف‌کنندگان توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان خریداری و در مقابل آن نهاده‌ها به قیمت دولتی به مرغداران تحویل داده خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به روند کاهش قیمت تخم مرغ در بازار مصرف استان افزود: برای حمایت از تولیدکنندگان، تخم مرغ مازاد بر تولید استان با حمایت پشتیبانی امور دام ذخیره‌سازی و در مقابل آن نهاده تحویل مرغداران خواهد شد و تخم‌مرغ ذخیره شده نیز به صورت امانی در سردخانه‌ها نگهداری و در صورت بالارفتن قیمت تخم مرغ برای تنظیم بازار مصرف، عرضه خواهد شد.

خدایی با اشاره به اجرای سیاست‌های حمایتی دولت و تزریق مرغ‌های منجمد به بازار مصرف طی ماه‌های گذشته در استان گفت: با توجه به کاهش قیمت گوشت مرغ طی روزهای گذشته در بازار مصرف، ضمن قطع توزیع مرغ منجمد، از اول اردیبهشت ماه این شرکت اقدام به خرید و ذخیره‌سازی مازاد تولید گوشت مرغ گرم در استان خواهد نمود و با تلاش شبانه‌روزی ضمن کنترل و نظارت بر بازار مصرف این فرآورده، تمامی تلاش خود را با بکارگیری اهرم‌های قانونی برای کاستن از فشارهای تصنعی ناشی از افزایش قیمت به مصرف‌کنندگان تداوم می‌بخشد.
برچسب ها: تبریز ، مرغ ، گوشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.