کارشناس کودکان دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: کودکان از بدو تولد بی‌تربیت، گستاخ، زورگر و خودخواه نیستند و این خصوصیات، رفتاری اکتسابی هستند.

عزت بادیانی در گفتگو با  خبرنگار باشگاه خبرنگاران ، افرود: کودکان با بروز حرکات مذکور به آنچه می‌خواهند، می‌رسند مگر این که به‌موقع مداخله شود و به او نشان داده شود که این رفتارها فایده‌ای ندارد و تنها سبب بدتر شدن شرایط می‌شود.

وی بیان داشت: والدین با گفتن کلمه نمی‌خرم هرگز احساس گناه نکنند و هرگاه فرزند رفتار بی‌ادبانه‌ای از خود نشان داد بلافاصله او از این کار منع شود یا به او اعتنا نشود، به زبان آوردن کلمات غیر مجاز را ممنوع و کلمه مورد قبول جانشین آن شود.

کارشناس کودکان دانشکده علوم پزشکی نیشابور عنوان کرد: والدین از کودک بخواهند که در گفته‌هایش صادق باشد و به او بگویند که چرا دروغ‌گویی کار بدی است.

بادیانی ادامه داد: توضیح دهید که از او چه انتظاری دارید به او حق انتخاب بدهید تا کمی آزادی عمل داشته باشد، با او اتمام حجت کنید تا سرپیچی و نافرمانی نکند.

وی خاطرنشان کرد: به کودک‌تان بیاموزید که قبل از انجام هر کاری کمی فکر کند و تصمیم‌گیری لحظه‌ای نداشته باشد.

کارشناس کودکان دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: درباره کار بدی که کودک انجام می‌دهد با او صحبت کنید، بردبار باشید و به او اجازه نق نق کردن ندهید و در هنگامی که برای پیش‌بردن کار خود گاز می‌گیرد فوراً پا در میانی و او را از صحنه دور کنید.

بادیانی اضافه کرد: والدین شنونده خوبی باشند و مودبانه صحبت کنند تا کودک هم به حرف‌های آنها گوش دهد و به او یاد دهند که در هر موردی نوبت را رعایت کنند و به کسی دستور ندهند/س 


برچسب ها: مشکلات ، رفتاری ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.