معاون فنی وعمران شهرداری منطقه 6 از اجرای مراحل پایانی ساخت تونل زیر گذر عابر پیاده چهار راه ولی عصر (عج) خبر داد.


حسینی نژاد در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: عملیات ساخت سازه نهایی تونل های شرقی،جنوبی و غربی زیر گذر عابر پیاده به پایان رسیده  و ساخت تونل شمالی نیز هفته آینده به پایان می رسد.
 وی در ادامه تصریح کرد: اجرای نازک کاری و نماسازی تونل های شرقی وجنوبی از هفته آینده آغاز می شود و ساخت پله های برقی نیز درحال  انجام است و به زودی برای نصب تحویل داده می شود.
 حسینی نژاد در ادامه اظهار داشت: این زیر گذر در محدوده  ایستگاه  اتوبوس های تندرو در ضلع شرقی و غربی خیابان انقلاب و ضلع جنوبی ولیعصر قرار می گیرد و همچنین در هر 4 ضلع این تقاطع،‌ راه ها رفت و برگشتی است که به ایستگاه های 3و 4  مترو متصل است.
وی در ادامه با اشاره  به سیستم تهویه مطلوب در این زیر گذر  بیان داشت:  بهترین سیستم قابل کاربرد با توجه به حجم بالای عبور شهروندان از این زیر گذر،  استفاده از روش تهويه هوا است، بنابر این مشاوران این طرح با توجه به  آلودگی زیاد هوا در این نقطه از تهران، استفاده از تهویه  "ایرواشر"  را برای دستیابی  به سیستم  فیلتراسیون برای این زیرگذر مناسب دیدند.
وی در ادامه  عنوان داشت: زیر گذر دارای سیستم جمع آوری آب های سطحی و اطقای حریق خواهد بود و برای تخلیه آب های سطحی ناشی از بارندگی و آب حاصل از اطقای حریق و شست و شوی  زیر گذر،  در قسمت جنوبی زیر گذر چاله جمع آوری  آب با  ابعاد مناسب به همراه نصب اکترو پمپ ها با رعایت ظرفیت اضطراری در نظر گرفته شده است همچنین این زیر گذر دارای سیستم گرمایشی و سرمایش است و سازه کاملا به صورت آب بند ساخته می شود  و تحت هیچ شرایطی آب های  سطحی در آن جمع نمی شود و آب نهر های موجود در محدوده نیز وارد آن نخواهد شد و مشکلات ناشی از بارندگی را به دنبال نخواهد داشت.
 حسینی نژاد خاطر نشان کرد:  با ساخت این تونل یکی از مهم ترین مشکلات عبور و مرور منطقه بر طرف شده و عابران با امنیت از تقاطع ولی عصر- انقلاب عبور خواهند کرد./ز
برچسب ها: تونل ، ولیعصر ، عابر ، عمران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار