وضعیت "سعدی افشار" هنرمند با سابقه تئاتر سیاه بازی که به دلیل عفونت ریه در بیمارستان بستری بود، رو به بهبود است.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران، در این هفته در عرصه تئاتر رویدادهایی رخ داد.

بنابر این گزارش مهمترین رویداد این هفته تئاتر اظهارات جواد نوری در خصوص اجراهای نمایش در تئاتر شهر بود که وی گفت: گویا مجموعه تئاتر  شهر در یک تاریخ مشخص به چند گروه قول اجرا در یک سالن را داده است این بی نظمی ها و مشکلات فقط به گروه ها ضربه می زند.

نوری گفت: وقتی تمرین نمایش"سمنو" را در تئاتر شهر شروع کردیم متوجه شدیم که گروه دیگری هم در  همین زمان قرار است در تالار سایه اجرا داشته باشند و آنها همزمان با ماتمرین می کردند.

نوری در ادامه های صحبتهای خود گفت: گویا سالن های دیگر هم دچار همین بی نظمی هستند  و این اتفاقات فقط برای یک نمایش پیش نمی آید چون ارزش خاصی برای کار گروه ها قائل نیستند در حالی که اگر اجرا ها بطور منظم انجام شود گروه ها با آرامش بیشتری نمایش هایشان را آماده می کنند.

در پی اظهارات نوری در خصوص تئاتر شهر محسن حسن زاده مدیر روابط عمومی تئاتر شهر ادعاهای جواد نوری کاگردان نمایش "سمنو"  را نادرست خواند و گفت: در نشست خبری مدیر مجموعه تئاتر شهر که در پایان سال 91 برگزار شده، برنامه های این مجموعه در  ابتدای سال 92 خدمت اهالی رسانه ارائه شد، اما نمایش "سمنو" مشخصا در برنامه های تئاتر شهر نبود.

وی گفت: در روزهای پایانی سال 91 از طرف انجمن هنرهای نمایشی با مدیریت تئاتر شهر تماس  گرفته و از وی خواسته شد که اگر لطف کنید و با اینکه شورای شهر این نمایش را ندیده اند و در برنامه تان، این اثر نمایش را ببینید و اگر آن را پسندیدید در هر یک از سالن های تئاتر شهر که امکانش بود، به آن نوبت اجرا بدهید و اگر هم نپسندید، ما سالن دیگری برای این نمایش در نظر می گیریم.

در دیگر خبر این هفته  سعدی افشار هنرمند با سابقه سیاه بازی به دلیل عفونت ریه در بیمارستان  عید امسال بستری شده بود که بعد از چند روز ترخیص بار دیگر در بیمارستان سینا بستری شد.

رضا رضا مندی از دوستان نزدیک افشار گفت: 4، 5 روز است که وی بار دیگر در بیمارستان  بستری شد اما خوشبختانه حالش رو به بهبود است.

سعدی افشار تنها بازمانده نسل قدیمی سیاه بازی ایران است.

بهروز غریب پور از اجرای اپرای عروسکی" حافظ" در دبی خبر داد و گفت: این اثر نمایشی برای اجرا در ایتالیا هم دعوت  شده است.

شهرام  کرمی  دبیر جشنواره " تئاتر شهر" از برگزاری دومین جشنواره تئاتر شهر در مرداد ماه  خبر داد و گفت: این جشنواره توجه ویژه ای به تئاتر فرهنگی ها و تائتر گروه های جوان و آزاد دارد.

فریبرز قربان زاده رئیس هیات مدیره انجمن طراحان صحنه خانه تئاتر از برگزاری بزرگداشتي برای زينليان خبر داد و گفت: این بزرگداشت همزمان با مراسم انجمن طراحان  صحنه در هفته بزرگداشت روز جهانی تئاتر برگزار می شود./ي2

گزارش از طاهره خطيبي.
برچسب ها: تئاتر ، سعدی افشار ، حافظ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار