رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بیش از 75 هزار تن میوه زیر‌درختی و از چرخه مصرف خارج شده استان، توان استحصال در صنایع تبدیلی و تولید کنسانتره و پوره میوه را دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ عادل عبد‌ایمانی  در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی در اردبیل افزود: ما سالانه 320 هزار تن ظرفیت تولید میوه در استان داریم که 25 درصد آنها زیر‌درختی است و از مرغوبیت لازم برخوردار نیست که وارد چرخه مصرف دامی و غیر‌انسانی می‌شود.

وی گفت: ‌برای بهره‌برداری از این ظرفیت ضرورت دارد صنایع تبدیلی در استان اردبیل راه‌اندازی شود چرا که بیش از 75 هزار تن میوه با درجه متوسط و پایین این استان به کارخانه‌های کنسانتره و پوره میوه در ارومیه ارسال می‌شود در حالی که ما در استان اردبیل می‌توانیم از ظرفیت صنایع تبدیلی و خوراکی بهترین استفاده را بکنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیاز ضروری استان به راه‌اندازی چندین واحد فرآوری محصولات باغی را یادآور شد و افزود: طرح توسعه باغات که در هدف‌گذاری پنج ساله دو برابر وضع موجود است می‌طلبد تا صنایع تبدیلی در حوزه میوه و محصولات باغی افزون‌‌تر شود.

عبد‌ایمانی همچنین گفت:‌ تعدادی از طرح‌های توسعه این بخش از طریق کارگروه توسعه این بخش به بانک‌ عامل معرفی شده که در مرحله ارزیابی قرار دارند که امیدواریم در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد/س 

برچسب ها: اردبیل ، قابلیت ، استحصال ، میوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.