نمایشگاه توانمندی های مناطق آزاد ایران با حضور مشاور رییس جمهور گرجستان و هیات همراه و جمعی از مدیران استانی و کشوری ایران در گرجستان گشایش یافت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، مدیر عامل و رییس هیات مدیره منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس در آیین گشایش این نمایشگاه افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه توسعه روابط اقتصادی ایران و گرجستان در حوزه تجارت و سرمایه گذاری است.

نجفی افزود: مزایای سرمایه گذاری در مناطق آزاد ایران بسیاری از فعالان اقتصادی از کشورهای مختلف را به این مناطق کشانده است.

وی گفت: در زمان حاضر 17 سرمایه گذار خارجی از کشورهای مختلف دنیا از جمله کشورهای اروپایی، ترکیه و کشورهای CIS در منطقه آزاد ارس سرمایه گذاری کرده اند که بخشی از تولیدات آنها در غرفه های بخش خصوصی این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته است.

معاون نمایندگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در گرجستان، افزود: اقتصاد موفق ایران ظرفیت مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی با کشورهای منطقه به ویژه گرجستان به شمار می رود.

کبریایی، گفت: جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست توسعه اقتصادی خود طی سال های اخیر برای ایجاد زیر ساخت های لازم، سرمایه گذاری کرده است و در زمان حاضر صادر کننده مواد پتروشیمی، دارو، وسایل الکترونیک و خدمات فنی و کشاورزی است.

وی افزود: ایران و گرجستان از هویت تاریخی، تمدن و فرهنگ مشترک برخوردار می باشند و برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند با توسعه روابط فرهنگی و اقتصادی برای هر دو کشور مفید باشد.

نخستین نمایشگاه اختصاصی توانمندی های مناطق آزاد تجاری صنعتی جمهوری اسلامی ایران از 28 الی 31 فرورودین ماه سال جاری در کاخ ورزش شهر تفلیس برگزار می شود و از ساعت 11 الی 17 پذیرای علاقه مندان و بازدید کنندگان است.

در این نمایشگاه 27 غرفه از توانمندی های مناطق آزاد کشور در بخش های تولیدی، صنعتی، گردشگری و دانشگاهی در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.

نمایشگاه توانمندی های مناطق آزاد ایران با مشارکت شورای هماهنگی مناطق آزاد، سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در گرجستان و منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس در حال برگزاری است./ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.