عضو كميسيون فرهنگي مجلس گفت: از تشكل هاي قرآني در مجلس حمايت و زمينه توسعه و تعميم و اجراي طرح هاي موفق قرآني را فراهم مي كنيم.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت الاسلام نصراله پژمان فر ظهر چهار شنبه  در نشست خبري  نخستين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم كميته امداد امام خميني(ره) در مشهد اظهار كرد: در مجلس در راستاي ترويج قرآن از تشکل های مختلف قرآنی حمایت می کنیم و همچنين در راستاي حمايت از  طرح های موفق اجرا شده ، زمینه ی توسعه و تعمیم آنها را  در سطح کشور  فراهم خواهيم كرد.

وي ارتباط با قرآن را برای همه ی انسانها بعنوان یک نیاز ضروری روحی موثر برشمرد و گفت: مشکلاتی که پیش روی انسانهاست با اطمینان قلبی و توكل به خدا راحت تر رفع مي شود به همین دليل ارتباط و انس با قرآن براي افرادي كه داراي مشكل هستند، موثر خواهد بود.

وي به زوايا و رده هاي مختلف قرآن پرداخت وافزود: قرآن دریای بیکرانی است که انسانها باتوجه به ظرفیت وجودی خود از سطوح و لایه های مختلف آن بهره می گیرند كه هرچه بیشتر در اين امر پیش می روند بايد به عمق قرآن، بررسی ترجمه و تفسیر آن نیز اهتمام لازم را داشته باشند.

نماینده ی مردم مشهد و کلات یکی از وظایف حاکمیت را ایجاد شرایط بهرمندی همگانی از قرآن کریم دانست تا جامعه به آرامش ایده آل برسد.

پژمانفر، ضمن تشکر از کمیته ی امداد جهت برگزاری این مسابقات ، تصريح كرد: گروه هایی از قشرهاي  مردمي به دلیل داشتن مشکلات مالی موقعیت و شرایط کمتری برای پرداختن به قرآن و مباحث پيرامون آن را دارند كه در اين راستا بايد این نیاز پر رنگ تر دیده و تبيين شود و نهادي مانند كميته امداد در اين خصوص اقدامات و فعاليت هاي موثري را جهت فراهم کردن شرايط مناسب داشته باشد.

وي اظهار كرد: کمیته امداد با برگزاري اين مسابقه و ورود به عرصه فرهنگي و قرآني، به قشر تحت پوشش خود خدمات رساني فرهنگي دارد.

گفتني است، نخستين دوره مسابقات قرآن كريم مجتمع هاي شبانه روزي كميته امداد امام خميني(ره) از 28 تا 30 فروردين ماه سال جاري در مشهد برگزار مي شود./ک

برچسب ها: بهره مندی ، همگانی ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.