مشاور زنان و خانواده استانداري يزد گفت: قناعت زن ايراني به خصوص زنان يزدي، زبانزد خاص و عام است و پايه عزت خانواده و اقتصاد جامعه ماست.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،مريم عبدالحسين زاده اظهار داشت: اگر در خانواده تدبير و قناعت زنان نباشد، دخل و خرج خانه تنظيم نمي شود همچنين زنان فهيم جامعه ما با مديريت و فرهنگ سازي در زمينه مديريت مصرف در اقتصاد خانواده و به كارگيري كالاهاي ايراني نقش مهمي دارند.

وي افزود: زنان با حذف كالاي غير ضروري و كاهش تجمل گرايي، ساماندهي معيشت خانواده و فرهنگ سازي اقتصادي بين فرزندان خود در تحقق حماسه اقتصادي سهيم هستند.

عبدالحسين زاده يادآور شد: در عرصه اقتصادي سهم زنان پررنگ تر از مردان است چرا كه امروزه ديده شده كه زنان در گسترش كارآفريني بهتر عمل كرده اند.

زنان با بصيرت در انتخابات حماسه اي جاودان خلق خواهند كرد

مشاور زنان و خانواده استانداري استان يزد، با توجه به در پيش بودن انتخابات رياست جمهوري گفت: زنان ما همانطور كه در عرصه هاي سياسي گذشته نشان دادند در اين دوره هم با تدبر و بصيرت، در انتخابات شركت كرده و به خلق حماسه اي جاودان خواهند پرداخت.

عبدالحسين زاده افزود: با توجه به اينكه در ابتداي سال 92، دو انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي شهر و روستا را در پيش داريم، زنان بايد به بهترين وجه پاي صندوقهاي راي رفته و افراد امين، ولايتمدار و صالحي را هم براي رياست جمهوري و هم شوراها انتخاب كنند.

وي با اشاره به نامگذاري سال 92 به سال حماسه اقتصادي و سياسي اظهار داشت: مقام معظم رهبري با درايت و فرزانگي چند سال اخير را با توجه به اهتمام دشمنان به فشارهاي اقتصادي با شعارهايي چون، اصلاح الگوي مصرف، همت مصاعف و كار مصاعف، حمايت از كار و سرمايه ايراني و حماسه اقتصادي و سياسي نامگذاري كردند.

عبدالحسين زاده بيان كرد: با تمركز بر شعار سال، همت مسئولان و مردم در زمينه اقتصادي و رسيدن به قله هاي شكوفايي اقتصادي معطوف شود.

مشاور زنان و خانواده استانداري يزد افزود: با توجه به فشارهاي اقتصادي، مردم سختيهاي زيادي را متحمل مي شوند كه بيشتر اين سختي بر دوش زنان و مادران است.

عبدالحسين زاده عنوان كرد: سختيها باعث شده تا آنچه را كه لازم داريم خودمان بسازيم كه نقش زنان در عرصه حماسه آفريني در زمينه مديريت مصرف بيشتر به چشم مي خورد.

انقلاب اسلامي زنان را متحول كرد/ بلوغ سياسي زنان بعد از انقلاب

مشاور زنان و خانواده استانداري يزد خاطرنشان كرد: انقلاب اسلامي ما زنان را بيشتر از مردان متحول كرد و شاهد رشد و بلوغ فكري آنان در تمام عرصه ها هستيم.

عبدالحسين زاده گفت: يكي از تحولات اساسي در حوزه زنان پس از انقلاب اسلامي، رشد سياسي، اجتماعي و فرهنگي زنان بود و در حوزه فرهنگ زنان رشد عجيبي داشتند.

وي يادآور شد: مهمترين شاخص بلوغ فكري زنان پيروي از ولايت و در يك كلام ولايتمداري است.

عبدالحسين زاده افزود: ولايت پذيري زن ايراني، موجبات رشد او در تمام زمينه‌ها را فراهم كرد به گونه اي كه در سالهاي منتهي به پيروزي و پس از جنگ شاهد حماسه مادران و خلق صحنه هاي به يادماندني بوديم.

وي اظهار داشت: در اين دهه حساس از انقلاب اميدواريم زنان و مادران همانطور كه در سالهاي پيش حماسه ساختند امسال نيز با حضور و دعوت خانواده خود پاي صندوقهاي راي با انتخاب اصلح گامي ديگر در عرصه سياسي بردارند./ک

برچسب ها: زن ، ایرانی ، پایه ، اقتصاد ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.