سخنگوي كميسيون عمران مجلس گفت: به‌دليل بي‌دقتي و سهل‌انگاري در حمايت از توليد در اجراي مرحله اول هدفمندي يارانه‌ها اين بخش متضرر شده و به همين دليل با هيچ منطق علمي اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها به صلاح نيست.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران مهرداد بائوج لاهوتي نماينده مردم لنگرود در مجلس، در نطق ميان دستور خود در صحن علني امروز(چهارشنبه 28 فروردين ماه) با اشاره به بررسي اعتبارات عمراني بودجه 92 در كميسيون تلفيق گفت: اعتبارات عمراني در لايحه بودجه 92 ، 37 هزار و 300 ميليارد تومان برآورد شده است و در مقايسه با بودجه 91 که 39 هزار و 700 ميليارد تومان بود، 6 درصد کاهش دارد و اين مبلغ نسبت به پيش‌بيني عملکرد سال 91 که 11 هزار ميليارد تومان است حدود 236 درصد افزايش دارد و لذا با محدوديت اعتبار که در لايحه بودجه 92 شاهد آن هستيم بايد دقت کنيم که پروژه جديدي در دستور کار نداشته باشيم.

لاهوتي با اشاره به به‌وجود آمدن هزينه‌ در تاخير پروژه‌هاي عمراني تصريح کرد: از سال 81 تا 91 در هر سال به طور متوسط بايد 485 طرح به اتمام مي‌رسيد اما فقط 26 درصد اين طرح‌هاي عمراني انجام شده و 74 درصد خاتمه پيدا نکرده‌اند. يعني 63 هزار ميليارد تومان به اقتصاد کشور به جهت اين تاخيرات خسارت تحميل شد و بيش از 40 درصد اعتبارات اختصاص يافته به طرح‌هاي عمراني در اين دوره، هزينه تاخير بوده است.

سخنگوي کميسيون عمران مجلس  با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: در لايحه بودجه 92 براي اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها 120 هزار ميليارد ريال پيش‌بيني شده است، در سال گذشته به طور متوسط هر سه ماه 12 هزار و 300 ميليارد ريال وصولي داشتيم و بايد به اين نکته توجه کنيم که عدد پيش‌بيني شده رقم سنگيني است و براي تحقق اين امر حامل‌هاي انرژي  را بايد 5 برابر کنيم.

وي در ادامه بيان کرد: در اجراي مرحله اول هدفمندي يارانه‌ها به جهت بي‌دقتي و سهل‌انگاري در حمايت از توليد اين بخش متضرر شده و به همين دليل با هيچ منطق علمي اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها به صلاح نيست.

لاهوتي همچنين بااشاره به آلودگي هواي کشور ، ریزگردها و نیز انباشت آلودگی نفتی اظهار داشت: مسائلي مانند انباشت آلودگي‌هاي نفتي ، تخريب و ويراني تالاب‌ها، وضعيت نابه‌سامان حيات وحش و مسائلي از اين قبيل، طبيعت و سلامت کشور را تهديد مي‌کند.

وي ادامه داد: در بررسي شاخص عملکرد محيط زيست، ايران با کسب نمره 42.23 در رتبه 114 جهاني قرار دارد که با توجه به سالهاي پيشين که در رتبه 40 و 60 قرار داشت، تنزل پيدا کرده و اين مسئله حاکي از عدم رسيدگي به اين مسئله است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: لاهوتی ، یارانه ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار