نخستین جشنواره ملی هفته معدن ،در روز اول خرداد ماه 92 در سازمان زمین شناسی و اكتشافات معدنی كشور ، برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،تبیین جایگاه و نقش واقعی معدن و صنایع معدنی در اقتصاد و توسعه پایدار كشور از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است. 

لازم به ذکر است، در برگزاری این جشنواره ، دستگاه هایی چون معاونت امور معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایمیدرو، سازمان زمین شناسی و اكتشافات معدنی كشور، شركت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، شركت ملی صنایع مس ایران، خانه معدن ایران، شبكه معدن ایران، سازمان نظام مهندسی معدن ، برخی از دانشگاه ها و همچنین تعدادی انجمن های غیردولتی همكاری دارند.

بر اساس این گزارش محمدرضا بهرامن نایب رییس خانه معدن ،با بیان اینكه معدن بهترین جایگزین برای اقتصاد نفتی است، اظهارداشت: استانداردسازی فرایند انتخاب بهترین های معدن و صنایع معدنی، تجلیل از نخبگان معدنی، یكپارچه سازی توان مدیریتی كارشناسان داخلی و حركت به سمت خودكفایی در بخش معدن و صنایع معدنی نیز از  اهداف جشنواره محسوب می شود. 

بهرامن ادامه داد: بررسی و تبادل نظر در خصوص مهمترین چالش های بخش معدن و صنایع معدنی ، ثبت تجارب و مشكلات این بخش و همچنین دستیابی به راهكارهای اجرایی و ارایه توصیه ها به مراجع تصمیم گیری و اجرایی، مدیران ارشد و كارشناسان نیز دیگر اهداف این جشنواره به شمار می رود. 

وی با اشاره به نقش مهم دانشگاه ها و مراكز تحقیقاتی و همچنین اهمیت نیروی انسانی ماهر در پیشبرد امور معادن گفت: تجلیل از چهار استاد و چهار دانشجوی نمونه رشته مهندسی معدن، چهار دانشگاه، تقدیر از سه كارگر نمونه بخش خصوصی به انتخاب خانه معدن ایران و سه كارگر نمونه نمونه به انتخاب ایمیدرو و شركت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از دیگر برنامه های نخستین جشنواره ملی هفته معدن است. /عب
برچسب ها: معدن ، جشنواره ، اکتشافات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار