پنتاگون خواستار بودجه 220 میلیون دلاری در بودجه سال مالی 2014 میلادی خود شده است تا سیستم های دفاع موشکی موسوم به گنبد آهنین را برای اسرائیل خریداری کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازجروزالم پست ، آژانس دفاع موشکی آمریکا همچنین خواستار بودجه 175.9 میلیون دلاری برای سال مالی 2015 میلادی شده است تا برنامه سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین را توسعه دهد.
این بودجه در صورت تصویب نهایی، بخشی از بودجه 486 میلیون دلاری مورد درخواست از سوی کاخ سفید و کنگره خواهد بود که در سال های اخیر برای خریداری و توسعه این سیستم دفاع موشکی درخواست شده است.
ریچارد لنر سخنگوی آژانس دفاع موشکی آمریکا در این رابطه تاکید کرد، درخواست بودجه 220 میلیون دلاری در سال مالی 2014 میلادی یک بودجه و پول جدید است و این برای نخستین بار است که چنین منابع مالی ویژه ای برای خریداری سیستم دفاع موشکی موسوم به گنبد آهنین در بودجه گنجانده شده است.
کمیته های دفاعی سنا و کنگره آمریکا سال گذشته تمایل خود را برای تصویب بودجه 680 میلیون دلاری برای خریداری این سیستم دفاع موشکی تا سال 2015 میلادی اعلام کرده بودند.
آمریکا و اسرائیل اکتبر گذشته بزرگترین مانور هوایی و دفاع موشکی مشترک خود را برگزار کردند و این در حالی است که تنش های این دو کشور با ایران رو به افزایش است.
چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا نیز روز سه شنبه در سخنانی در مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد، قصد دارد طی روزهای آینده به اسرائیل سفر کند. وی افزود، منافع ما خیلی روشن و مشترک است. من فکر می کنم اسرائیلی ها به خوبی از آن آگاه هستند.
مقام های رسمی آمریکا و اسرائیل مدعی هستند در جریان درگیری بین اسرائیل و حماس سیستم دفاع موشکی موسوم به گنبد آهنین توانسته است 85 درصد راکت های شلیک شده به سوی مناطق یهودی نشین را رهگیری و منهدم کند.








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار