فرماندار گناباد گفت: جمعیت شهرستان گناباد یک و نیم درصد جمعیت استان خراسان‎رضوی است اما در شاخص سرانه فضای کتابخانه‎ای، 11 درصد این فضا به این شهرستان تعلق دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، محمد صفایی صبح امروز در جمع مدیران شهرستان در کتابخانه شهید مطهری اظهار داشت: نبود کتابخانه مرکزی در صدر کمبودهای بخش فرهنگ شهرستان گناباد قرار دارد.

وی افزود: در حال حاضر 12 مرکز آموزش عالی و چهار حوزه علمیه در شهرستان گناباد در حال فعالیت است اما کتابخانه اصلی شهر گناباد مربوط به زمانی است که این شهرستان تنها دو دبیرستان داشته است.

صفایی بیان داشت: 25 درصد جمعیت مرکز شهرستان را دانشجویان تشکیل می‎دهند که در برابر چهار درصد سرانه جمعیت دانشجویی خراسان‎رضوی، عدد بسیار بالایی است.

وی اظهار داشت: ساخت کتابخانه مرکزی در گناباد مصوب شد که امید است این پروژه به ثمر نشسته و یکی از کمبودهای فرهنگی مرتفع شود.

صفایی تصریح کرد: خدمات شهرداری‎های گناباد، کاخک و بیدخت در زمینه‎های فرهنگی خوب و شایسته است، اما انتظار این است که جدای از این فعالیت‎ها، طبق قانون حداقل نیم درصد درآمدهای خود را در اختیار انجمن کتابخانه‎های عمومی شهرهایشان قراردهند.
برچسب ها: کتابخانه ، گناباد ، خراسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.