مدیر صنایع تبدیلی تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته هشت پروانه بهره‌برداری با ظرفیت 78 هزار تن و با جذب مواد خام کشاورزی در این استان صادر شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،طهمورث فتاحی اظهار کرد: در سال گذشته هشت پروانه بهره‌برداری با ظرفیت 78 هزار تن و با جذب مواد خام کشاورزی صادر شده است.

وی افزود: همچنین تعداد 22 فقره از واحدهای صنایع تبدیلی به مبلغ 11 میلیارد و 500 میلیون تومان از محل اعتبارات توسعه بخش کشاورزی و صندوق توسعه ملی و کمک‌های فنی و اعتباری به بانک کشاورزی معرفی و مورد تصویب قرار گرفت.

فتاحی با اشاره به اهمیت اقدامات انجام شده در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی، گفت: اجرای طرح‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی علاوه بر ایجاد اشتغال باعث جذب مواد خام کشاورزی و فرآوری آن به کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و تحقق اهداف توسعه پایدار کشاورزی در استان می‌شود.

مدیر صنایع تبدیلی تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه بر ضرورت توسعه بخش کشاورزی تأکید کرد و افزود: یکی از اهداف دشمن در شرایط بحران مختل کردن بخش تولید و محصولات غذایی با استفاده از تکنیک‌های مختلف از جمله حملات بیولوژیک و نامتعارف است.

وی از بخش کشاورزی به عنوان محور اصلی تأمین غذایی، زیست و حیات مردم نام برد و گفت: داشتن برنامه‎ریزی جامع و فراگیر و شناخت ویژگی تهدیدات در حوزه کشاورزی ضروری است.

فتاحی با بیان اینکه آنچه امروز به آن نیازمندیم شناسایی تهدیدات است، ادامه داد: برهمین اساس با برنامه ریزی صحیح باید اولویت‌ها را مشخص کنیم و برنامه‌های عملیاتی مناسب آن را طراحی و اجرا کنیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.