مرگ و میر مادران باردار در مازندران به صفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت : با توجه به اینکه میزان مرگ و میر مادران باردار یکی ازمهمترین شاخص های توسعه جوامع محسوب می شود و عوامل مختلف اجتماعی واقتصادی در افزایش این امر دخالت دارد ، دستیابی به این سطح از شاخص بین المللی در میان ۴۴ دانشگاه کشور بی نظیر است.

ناصحی افزود : براساس اهداف توسعه هزاره و تعهد کشور ایران در محافل بین المللی مبنی بر دستیابی به کاهش ۷۵ درصدی مرگ مادر در مقایسه با سال

۱۹۹۰ تا سال ۲۰۱۵ ، در حال حاضر این شاخص به میزان ۸۰ درصد کاهش یافته و۲۱ در یک صد هزار تولد زنده رسیده است.

وی با بیان اینکه ارتقا شاخص سلامت در بخش مرگ مادران باردار در استان با همت دست اندرکاران حوزه بهداشت ودرمان در سال 91 محقق شده است ،تصریح کرد :اجرای برنامه استاد معین در ۵ رشته تخصصی و انجام کارتیمی در رسیدگی دقیق و مناسب مادران باردار در شرایط بحرانی در بیمارستان های استان از مهمترین فعالیت های انجام شده به منظور به صفر رساندن مرگ مادران بارداردر این استان بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به مراقبت های قبل ، حین و بعد از بارداری توسط کارشناسان مراکز بهداشتی اشاره کرد و گفت : در این مراقبت ها ، آموزش های لازم به مادران باردار برای حفظ سلامتی خود ارایه می شود.

ناصحی، با اشاره به کاهش میزان مرگ کودکان زیر۵ سال در مازندران افزود : ایجاد بیمارستان های دوستدار کودک یکی از اقدامات انجام شده در حوزه ارتقا شاخص سلامت کودکان است.

وی ، از فعالیت ۲۴ بیمارستان دوستدار کودک در استان خبر داد و افزود : در این بیمارستان ها ، فعالیت های ویژه وتخصصی برای حفظ وارتقای سلامت کودکان انجام می شود./ع

برچسب ها: مرگ ، مادران ، باردار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.