مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری همایش رهروان یاس نبوی در شهرستان‌های استان برای نخستین بار در کشور خبر داد.

علیزاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران ، به فعالیت 222 بقعه متبرکه استان در ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: طرح خیمه معرفت به صورت ویژه در امامزاده آقا سیدحسین شیرود تنکابن برپا شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه 102 مبلغ دینی در بقاع متبرکه استان فعالیت کردند،افزود: 39 روحانی مبلغ اعزامی از قم و 63 روحانی مبلغ بومی در بقاع متبرکه، حسینیه‌ها و مساجد استان مازندران در زمینه تبلیغ و ترویج فضائل حضرت زهرا و اهداف بازگویی خطبه فدک فعالیت کردند.

حجت الاسلام علیزاده فعالیت‌های روحانیون را در زمینه‌های برگزاری نماز جماعت، مسابقه پیام یاس نبوی، درس اخلاق، مشاوره و پاسخ به مسائل شرعی اعلام وتصریح کرد: با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مراسم فاطمیه باید عاشورایی برگزار شود در روز شهادت زهرای مرضیه (س) هیئت‌های عزاداری با برپایی دسته‌های عزاداری به سمت بقاع متبرکه حرکت کردند.

وی گفت: همایش رهروان یاس نبوی ویژه بانوان برای نخستین بار در 15 بقعه متبرکه استان در عصر روز شهادت حضرت فاطمه(س) برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران ، با اشاره به اینکه اگر فرهنگ فاطمی در جامعه نهادینه شود، بدون شک حماسه در جامعه اتفاق می‌افتد، افزود: تلاش ما باید بر هرچه بیشتر نهادینه شدن فرهنگ فاطمی باشد./ب

برچسب ها: همایش ، رهروان ، یاس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.