معاون بهداشت و درمان سازمان دامپزشکي کشور از قرنطينه 17 راس اسب براي شرکت در مسابقات بين المللي پرش با اسب باکو خبر داد.

محسن مشکوة در گفتگو اختصاصي با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: براساس توافق نامه سال گذشته سازمان دامپزشکي کشور و فدراسيون سوار کاري جمهوري اسلامي، قرنطينه و تامين بهداشت 17 راس اسب براي شرکت در مسابقات بين المللي پرش با اسب باکو انجام شد.

وي با اشاره به فراهم شدن امکان حضور اسبهاي ايراني در مسابقات بين المللي افزود: سال گذشته نيز 6 راس اسب از کشور ما با گذراندن قرنطينه در داخل کشور به مسابقات بين المللي جمهوري آذربايجان اعزام شده و سوارکاران کسب مقام کردند.

معاون سازمان دامپزشکي کشور اضافه کرد در قالب تفاهم نامه همکاري با فداراسيون سوارکاري جمهوري اسلامي اقدامات مناسبي در زمينه مقابله با بيماريهاي مشترک اسب وانسان، ايمن سازي نقل و انتقال اسب و استفاده از ظرفيتهاي دو مجموعه صورت گرفته است.

مشکوة با بيان اينکه 900 واحد نگهداري اسب در کشور وجود دارد گفت: گزارش دهي در تامين بهداشت دام نقش بسيار مهمي دارد و از مسئولان باشگاهها و مراکز نگهداري اسب خواستاريم تا با سازمان دامپزشکي کشور همکاري بيشتري داشته باشند.

به گفته وي طرح هويت‌دار کردن اسب به منظور جلوگيري از انتقال بيماريها در دستور کار وزارت جهاد قرار گرفته است.

معاون سازمان دامپزشکي کشور تاکيد کرد: صنعت اسب از نظر امکان صادرات، اشتغال زايي، درآمدزايي از طريق شرکت در مسابقات اهميت بسياري دارد و از آنجا که اين صنعت رو به توسعه است ما نيز با گسترش حمايتهاي لازم از اين صنعت مي بايست همگام با آن پيش برويم

مشکوة خاطر نشان کرد: اجراي سيستم مراقبت از بيماريهاي اسب در دستور کار سازمان دامپزشکي کشور قرار دارد./عب
برچسب ها: اسب ، سوارکار ، راس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار