معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری از افزایش ایمنی تردد در راه های روستایی این استان، همزمان با شروع فصل کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

محمود عیدی در کمیته ایمنی حمل و نقل جاده ای استان چهارمحال و بختیاری گفت: هدف از ارتقای ایمنی تردد ادوات کشاورزی در جاده های استان، کاهش تصادفات است.

وی با بیان اینکه سال گذشته، 44 درصد تصادفات استان چهارمحال وبختیاری در محورهای روستایی اتفاق افتاد، افزود: پیش بینی می شود با نصب دوربین کنترل سرعت در محورهای اصلی این استان، گشت های پلیس راه در محورهای روستایی نیز مستقر شوند.
عیدی گفت: افزایش ایمنی تردد در محورهای روستایی، امنیت رانندگان و سرنشینان ادوات کشاروزی و کاهش تصادفات و تلفات را به دنبال دارد.
معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همچنین پلیس راه در فصل کشاورزی به آموزش چهره به چهره کشاورزان برای تردد ماشین های کشاورزی از محورهای فرعی اقدام می کند.
رئیس پلیس راه استان چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: 44 درصد تصادفات سال گذشته و 43 درصد تصادفات نوروز 92 در محورهای فرعی این استان رخ داده است.
سرهنگ عزت اله اعرابی افزود: بیشترین علت این تصادفات مربوط به سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ و سبقت غیرمجاز بوده است.
وی ادامه داد: کشاورزان در فصل کشاورزی، نقص سیستم روشنایی ادوات کشاورزی را بر طرف کنند و برای حفظ جان خود و پیشگیری از وقوع تصادفات احتمالی در قسمت عقب وسائط  نقلیه خود، دو عدد مثلث شبرنگ با علامت احتیاط و خطر نصب کنند.
اعرابی با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری 95 کیلومتر محور ارتباطی چهار خطه دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه سال گذشته تصادفی در چهارخطه ها رخ نداد، مسئولان راه و شهرسازی باید به منظور کاهش تصادف در محورهای استان به ویژه بروجن به لردگان اقدام کنند.
وی اظهار داشت: در نوروز امسال 57 درصد تصادفات در محورهای اصلی دو طرفه این استان رخ داده و 55 درصد تصادفات نیز در روز اتفاق افتاده است.
سرهنگ اعرابی افزود: 52 درصد این تصادفات مربوط به خودروهای سواری، 14 درصد مربوط به کامیون و هشت درصد نیز مربوط به موتور سیکلت و مابقی مربوط به وانت بارها بود./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.