نماینده مردم بیله‌سوار و پارس‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ماندگاری روستاییان در محل سکونت‌گاه‌های خودشان از ثمرات و فواید اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی و عمران و آبادانی این مناطق است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت‌الاسلام حبیب برومند در مراسم افتتاح طرح‌ هادی روستای ملا کندی پارس‌آباد اظهار داشت: یکی از اقدامات نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت خدمتگزار در هفت سال گذشته طرح حمایت از روستاییان با پرداخت تسهیلات در جهت با دوام کردن واحدهای سکونتی است که این خود به ایمنی و آرامش زندگی در مناطق روستایی و محروم کمک کرده است.

وی با بیان اینکه در این طرح عظیم و گسترده اکثر روستاییان خود را مؤظف کردند تا واحدهایشان را نوسازی کنند، تصریح کرد: این نوسازی به بهتر شدن سیمای روستاها و همچنین کاهش تلفات و آسیب‌ها هم در حوزه انسانی و هم دامی کمک کرده و در برابر زلزله و دیگر حوادث ناگوار یک ایمنی و اطمینان‌بخشی برای هموطنان به وجود آورده است.

نماینده مردم بیله‌سوار و پارس‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در شهرستان پارس‌آباد و در 7.5 سال گذشته مقاوم‌سازی شش هزار و 330 واحد شروع شده است، خاطر نشان کرد: بیش از 80 درصد این واحدها به بهره‌برداری رسیده است.

حجت الاسلام برومند اضافه کرد: تاکنون پنج هزار و 800 واحد مسکن روستایی کم دوام در شهرستان مرزی پارس‌آباد به مرحله مقاوم‌سازی رسیده و یک اطمینان خاطری را در بین هموطنان برای سکونت در مناطق روستایی شاهد هستیم.

وی از پرداخت بیش از 53 میلیارد تومان تسهیلات بانکی با نرخ سود چهار درصد به متقاضیان در این مدت خبر داد و بیان کرد: فعالیتی که ستاد حساب 100 امام در قالب مجموعه بنیاد مسکن انجام می‌دهد کار ماندگاری است که هیچ وقت رنگ و بوی کهنگی به خود نمی‌گیرد.

نماینده مردم بیله‌سوار و پارس‌آباد در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه در شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز افتخار بنیاد مسکن تولید مسکن برای متقاضیان است، یادآور شد: در این زمینه نیز در شهرهای اصلاندوز و تازه‌کند ساخت 350 واحد مسکن در دستور کار قرار گرفته که تاکنون برای 280 واحد پایان کار صادر شده است.

حجت الاسلام برومند یکی دیگر از خدمات بنیاد مسکن را اجرای طرح هادی در مناطق روستایی و محروم اعلام کرد و ادامه داد: اجرای این طرح علاوه بر زیباسازی روستا به اشتغال مولد و همچنین توانمندسازی روستاها کمک کرده است./ب

برچسب ها: اردبیل ، طرحهای ، عمرانی ، و ، مقاوم ، سازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.