رييس هيئت مديره انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت، از حضور 230 سازنده تجهيزات صنعت نفت در نمايشگاه امسال خبر داد و گفت: در این نمایشگاه شرکت کنندگان در قالب 10 گروه تخصصي به ارائه محصولات و كالاهاي خود می پردازند.

رضا پديدار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: در هجدهمین نمايشگاه بين المللي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي،  230 سازنده تجهيزات صنعت نفت در نمايشگاه امسال حضور دارند كه در قالب 10 گروه تخصصي به ارائه محصولات و كالاهاي خود خواهند پرداخت.

وي اظهار داشت: اين 10 گروه شامل ماشين آلات دوار حفاري، شيرآلات و تجهيزات سرچاهي، لوله و اتصالات، ابزار دقيق، تجهيزات برقي، تجهيزات ثابت، ايمني و آتش نشاني، مواد آتش زا و كامپوزيت و بخش كالا و خدمات مي شود.

پدیدار در ادامه از پیشنهاد تدوین نقشه راه توربین و کمپرسور به وزارت نفت خبر داد و گفت: پیشنهاد مطرح شده، به تصویب شورای معاونین وزارت نفت رسیده ، اما هنوز نتوانسته ایم حتی یک قرارداد در این زمینه منعقد کنیم.

رييس هيئت مديره انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت، تصریح کرد: در حال حاضر بخش خصوصي قادر به تامين 70 درصد از نيازهاي صنعت نفت است كه از اين ميان ساخت توربين و كمپرسورهاي صنعت نفت از اهميت بالايي برخوردار است.

وي ادامه داد: در صورت اتخاذ سياست هاي مرتبط در مجموعه وزارت نفت، امكان تامين تمامي نيازهاي اين صنعت ارزشمند در زمينه ساخت توربين و كمپرسورهاي صنعتي از سوي بخش خصوصي وجود دارد.

رييس هيئت مديره انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت، افزود: تامين 30 درصد ديگر از نيازهاي صنعت نفت در داخل كشور تنها به دليل مسائلي از قبيل لزوم دريافت گواهينامه هاي مرتبط فني و روند انتقال دانش در حوزه صنعت نفت با تاخير مواجه شده است.

وی در ادامه از امكان ارائه تجهيزات صنعت نفت با قيمت رقابتي توسط بخش خصوصي خبر داد و گفت: توليدات داخلي از جهت كميت و كيفيت، قابليت رقابت با محصولات مشابه خارجي را دارند.

رییس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت، از پیشنهاد تشکیل صندوق حمایت از سازندگان داخل در لایحه بودجه سال جاری کشور خبر داد که در صورت تصویب، بخش عمده ای از مشکلات موجود در حوزه ساخت داخل مرتفع خواهد شد.

وی تصریح کرد: این پیشنهاد پیش از این در لایحه بودجه سال 1391 نیز مطرح شده بود، اما به تصویب نرسید.

پديدار خاطرنشان کرد: انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت ايران در هجدهمين نمايشگاه بين المللي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي با شعار "اتحاد؛ هم افزايي و توسعه پايدار" حضور خواهد داشت./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۴ مهر ۱۳۹۲
با سلام.امیدوارم صنعت نفت موفق به بومی سازی صنعت تولید کمپرسور و توربین شود. بنده مدت 4سال است بصورت شخصی در حال بررسی تولید کمپرسور فرایندی رفت و برگشتی هستم متاسفانه زمینه های همکاری داخلی در این خصوص بسیار ضعیف است.پیشنهاد میشود کارگروهی در این خصوص تشکیل شود و طرح های پیشنهادی اشخاص حقیقی نیز ضمن قبول مورد نقد و بررسی قرار گیرد.باتشکر
آخرین اخبار