رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت:سمت و سوی بحران سوریه باید به طرف مذاکره و تفاهم باشد که جمهوری اسلامی ایران همواره از آن دفاع کرده است.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، پل گریکسون معاون سیاسی وزیر امور خارجه استرالیا بعدازظهر امروز سه‌شنبه 27 فروردین  با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به روابط دو کشور خاطرنشان کرد:‌باید با همکاری مشترک از تمام ظرفیت‌های فیمابین برای توسعه و گسترش روابط دوجانبه استفاده کرد.

بروجردی در ادامه به فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای است و در این راستا از هرگونه گفت‌وگو و مذاکره برای تبیین مواضع خود استقبال می‌کنیم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به تحولات منطقه به‌خصوص بحران سوریه اشاره نمود و افزود: آنچه در سوریه اتفاق افتاده نتیجه تحلیل نادرستی است که از این تحولات شده و منجر به رشد و توسعه تروریسم در منطقه و جهان شده است که آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای این کشور باید مسئولیت آن را برعهده بگیرند.

وی در همین راستا اظهار کرد: سمت و سوی بحران سوریه باید به طرف مذاکره و تفاهم باشد که جمهوری اسلامی ایران همواره از آن دفاع کرده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به مشکلات مورد ابتلای دو کشور ایران و استرالیا در مبارزه با قاچاق مواد مخدر گفت: مبارزه با قاچاق مواد مخدر نیازمند همکاری و مذاکرات سازنده و تبادل تجربیات میان کشورها می‌باشد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه استرالیا نیز در این دیدار ضمن اشاره به تحولات سوریه گفت: ما امیدواریم تحولات سوریه به سمتی پیش برود که هرچه سریع‌تر این مسئله حل و فصل شود.

پل گریکسون با اشاره به مذاکرات پیرامون پرونده هسته‌ای کشورمان در آلماتی گفت: مسئله مهم در این مورد استمرار مذاکرات و گفت‌وگو میان طرفین است.

معاون وزیر امور خارجه استرالیا در پایان به بیان دغدغه‌های استرالیا درخصوص مسائلی چون قاچاق انسان و قاچاق مواد مخدر پرداخت و در این زمینه با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تبادل نظر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار